کامیون ها تا اطلاع ثانوی اجازه حمل بار به مناطق مرزی و گمرک را ندارند

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: کامیون های پشت مرز مانده به مدت ۴۸ ساعت امکان تخلیه بار دارند و از آن پس شرکت ها تا اطلاع ثانوی اجازه حمل بار به مناطق مرزی و گمرک را ندارند.

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره کامیون‌های منتظر در مرز مهران، اظهار کرد: این کامیون‌ها از شهرهای سراسر کشور از جمله اصفهان در این منطقه حضور دارند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که کامیون‌هایی که در حال حاضر پشت مرزها گیر افتاده‌اند به مدت ۴۸ ساعت امکان تخلیه بار داشته باشند. همچنین بر اساس نامه سازمان راهداری به شرکت‌های حمل بار، پس از این ترخیص بار، شرکت‌ها اجازه ارسال بار به مناطق مرزی را نداشته تا مشکل کاملاً برطرف شود؛ یکی از دلایل اصلی اعمال این محدودیت جلوگیری از تجمع رانندگان کامیون در این منطقه است که احتمال شیوع کرونا را به شدت افزایش می‌دهد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ایران خاطرنشان کرد: بار کامیون‌ها بیشتر محصولات پتروشیمی و نفتی یا مصالح ساختمانی است و بر اساس اطلاعات موجود مواد فاسد شدنی در بین بار کامیون‌ها وجود ندارد.

کریمی تصریح کرد: دستورالعمل لازم برای ضدعفونی و گندزدایی کامیون‌ها و سالن‌های اعلام بار توسط وزارت بهداشت به این بخش اعلام شده است که بر اساس آن، فرآیند ثبت اثر انگشت موقت غیرفعال و ارائه مدارک حضوری و مستقیم انجام شده و از ورود افراد غیر متفرقه به سالن‌های اعلام بار نیز جلوگیری می‌شود.

کد خبر 412507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.