۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
«اصکیف» تحقق شهر هوشمند

شهرداری اصفهان در راستای ارایه خدمات جدید و افزایش استقبال شهروندان اقدام به تهیه اپلیکیشن «اصکیف» کرده تا شهروندان با نصب و شارژ کیف پول خود تمامی خدمات شهری را به صورت یکپارچه دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، اپلیکیشن موبایلی اصکیف ابزار جدید پرداخت اصفهان کارت و گامی بزرگ در جهت تحقق شهر هوشمند است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت به پرداخت ایجاد شده و به کاربران اجازه می‌دهد پرداخت‌های تسهیل تر و سریع‌تر را تجربه کنند.

این اپلیکیشن علاوه بر خدمات «کارت» و «سر سوئیچی» امکانات جدیدتری را برای شهروندان به وجود آورده است.

خدمات فعلی اصکیف شامل خرید بلیت اماکن تفریحی (تله کابین، تله ستیژ، شهر رویاها، بولینگ صفه، بیلیارد صفه و کارتینگ شهر رویاها)، پرداخت کرایه تاکسی از طریق QR، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض و خرید بلیت اتوبوس، قطار، هواپیما، رزرو هتل و… است و خدماتی همچون خرید بلیت اتوبوس و قطار شهری، خرید طرح پارک حاشیه‌ای، پرداخت عوارض خودرو، خرید طرح ترافیک و پرداخت‌های اعتباری به زودی به قابلیت‌های اپلیکیشن اصکیف اضافه خواهد شد.

از مزایای اپلیکیشن اصکیف برای شهروندان می‌توان به تسریع و تصویب کردن خدمات شهری یکپارچگی پرداخت‌های شهروند حذف پول نقد و بلیط کاغذی، سلامت و بهداشت استفاده‌کنندگان و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد که دریافت آن از طریق کافه بازار و یا گوگل پِلی یا از طریق ارسال عدد سه به سامانه ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ امکان‌پذیر است.

«اصکیف» و قابلیت‌های گسترده

«مرتضی طهرانی» معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در این باره می‌گوید: «اصکیف» یا کیف پول اصفهان ابزاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا در حال استفاده بوده و نوعی تسهیل‌گری برای پرداخت‌های خرد و کوچک به شمار می‌رود.

وی تصریح می‌کند: اصکیف ابزاری مناسب برای خانواده‌ها است تا به عنوان پول توجیبی فرزندان محصل خود، اصفهان کارت یا اپلیکیشن موبایلی آنها را شارژ کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به تسهیلات ویژه اصکیف برای پرداخت شونده و یا پذیرنده، اظهار می‌کند: با استفاده از این اپلیکیشن نیاز نیست شهروندان برای خرید بلیت اتوبوس، مترو، سینما یا دیگر امکانات بلیت تهیه کنند، همچنین تسهیلاتی برای پذیرنده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اصکیف ضریب امنیتی بالایی دارد، ادامه می‌دهد: چنانچه گردشگران از این نرم‌افزار استفاده کنند، اطلاعات مورد نیاز در خصوص مراکز گردشگری شهر را دریافت خواهد کرد.

طهرانی خاطرنشان می‌کند: در اپلیکیشن اصکیف اسپانسرها تخفیف‌هایی برای استفاده‌کنندگان در نظر می‌گیرند که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ایجاد شده در اپلیکیشن‌های امکان پذیرش نرم‌افزارهای دیگر را نیز دارد، می‌گوید: به شرکت‌های گردشگری پیشنهاد شده اطلاعات خود را بر روی این اپلیکیشن پیاده‌سازی کرده و به مشتریان خود از طریق این کانال سرویس دهند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید می‌کند: شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر شرکت‌هایی که در صدد اجرای کارهای جدید هستند، می‌توانند از این زیرساخت استفاده کنند و پیشنهادات خود را به حوزه اصفهان کارت ارائه بدهند تا به صورت مشارکتی و یا به نحو دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: در زمینه استفاده از کیف پول الکترونیکی رقابتی بین کلانشهرها وجود دارد و اصفهان در این زمینه جزو اولین‌ها است، بنابراین انتظار می‌رود شهروندان از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

طهرانی اظهار می‌کند: همه مؤسسات یا شرکت‌هایی که می‌توانند این خدمات را در اختیار قرار دهند، شناسایی و در حال حاضر شرکت "به پرداخت" را انتخاب کردیم، اما چنانچه شرکتی خدمات ارزان‌تر ارائه کند با آنها وارد مذاکره خواهیم شد چراکه بنای رقابت برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر به شهروندان داریم.

کسب و کارهای نو در دنیای شگفتی‌های بهت‌آور

«محمد صادق جنان‌صفت» یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کار نو و اقتصادی جای خود را باز می‌کند، معتقد است: دنیای امروز دنیای شگفتی‌های بهت‌آور از سوی نوشدن کسب و کارها به ویژه از طرف تکنولوژی‌ها وابسته به اینترنت و اپلیکیشن‌ها است.

وی می‌گوید: واقعیت این است که انسان امروز در محاصره خیر و شر زندگی آنلاین قراردارند، همچنین تجربه نشان می‌دهد در سطح جهانی آن گروه از کشورها که توانسته‌اند شتابان‌تر و زودتر به این تکنولوژی‌ها دست یابند در هماوردی و رقابت با دیگر کشورها چندگام جلوتر بوده‌اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین به زودی چهره داد و ستد و زندگی انسان را دگرگون خواهند کرد، می‌گوید: به عنوان مثال می‌توان به غول‌های تکنولوژی و ارائه خدمات از مسیر شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که از نظر سودآوری حتی غول‌های نفتی و خودروسازی را به مبارزه‌طلبی دعوت می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: کشورهای دیگر بسته به بازبودن اقتصاد خود و پیوندهایی که با این شرکت‌ها و کشورها دارند در سطوح بعدی قرار گرفته اند.

جنان‌صفت اظهار می‌کند: با توجه به انگیزه توسعه‌طلبی ایرانیان، هوشمندی و انگیزه‌های فردی و سازمانی این مردم خوشبختانه دستیابی به تکنولوژی‌های نو وابسته به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها درایران با شتاب در حال انجام است که وجود بازارهای مستعد و نیز جهانی شدن تولیدات دراین بخش می‌تواند راه را بری پیشرفت بیشتر باز کند.

وی با بیان اینکه ایرانیان جوان با هوشمندی و هیجان و آینده نگری خود را با دنیای انلاین سازگار می‌کنند، ادامه می‌دهد: روش‌های پرداخت در زندگی آنلاین کانون دگرگونی‌های زندگی در جوامع انسانی در آینده است؛ به همین دلیل شاهد رقابت روزافزون نهادها وسازمان ها برای جذب مشتری بیشتر در ایران نیز هستیم و این روند به رقابت نفس‌گیر درمیان نهادهای عمومی‌تر مثل شهرداری‌ها رسیده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی می‌افزاید: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در زندگی شهروندان ایرانی و هر سرزمین دیگری نقش و سهم بیشتری را به خوداختصاص می‌دهند و داد و ستد میان شهروندان و شهرداری‌ها گسترش یابنده است.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد ارائه خدمات آنلاین از مسیر مجهز شدن به تکنولوژی‌های نو برای شهرداری‌ها یک ضرورت تمام عیار بوده و با همین انگیزه است که شهرداری‌های کشور گام‌هایی برای نوسازی تکنولوژیک در حوزه خدمات آنلاین برداشته و درحال تکمیل این فرایند هستند.

جنان‌صفت تاکید می‌کند: برپایه اخبار منتشر شده شهرداری‌های اصفهان و تهران در این بستر و در این حوزه گام‌های بلندتر و شتابان‌تری برداشته اند.

وی با تاکید بر رقابت در قیمت و کیفیت، اظهار می‌کند: واقعیت این است که شهرداری‌ها و هر سازمان و نهاد دیگری که در این بستر فعالیت دارد، نباید تصورکند چون زودتر دست به کار شده پس حق دارد سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و نباید تصورکند نهادها و سازمانهای دیگر دست روی دست می‌گذارند و خریدار دائمی خدمات آنها خواهند شد زیرا این عرصه‌ای است که رقابت درآن نفس‌گیر و میلی‌متری بوده و تنها براساس رضایت مشتریان است که بازار به عرضه کنندگان جای کمتر یا بیشتر می‌دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح می‌کند: شهرداری اصفهان یا تهران و هر استان و شهر دیگر برای اینکه سهم بیشتری از بازار بگیرند باید در رصد و آماده باش کامل از سوی رقبای داخلی و شاید در آینده رقبای خارجی باشند.

کد خبر 412503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    برنامه خوبیه ولی گزینه حذف یا ویرایش شناسه قبض نداره