اختصاص ۹ میلیارد تومان برای شکست کرونا در شیراز

به پیشنهاد شهرداری شیراز، لایحه اختصاص ۹۰ میلیارد ریال بودجه برای پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ایمنی و بهداشت عمومی این کلانشهر، به تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گزارش ایمنا، شهردار شیراز، چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ضرورت پیشگیری از آن، رعایت بهداشت عمومی در سطح شهر، افزایش ایمنی، سلامت شهروندان و کاهش خطرات ناشی از گسترش این ویروس، لایحه تخصیص بودجه برای پیشگیری از بیماری کرونا تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

حیدر اسکندرپور با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، افزود: به گفته مدیران دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری شیراز پیشگام‌ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کروناست به گونه‌ای که از ساعات اولیه شناسایی این ویروس در ایران، اقدامات خود را در زمینه پیشگیری آغاز کرده است.

او با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در نخستین ساعات اعلام بروز ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: طبق صورتجلسه این ستاد، وظایف دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری همچون دستورالعمل نحوه ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی، تهیه دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در اماکن سربسته، ابلاغ شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی و مترو به صورت مستمر و شبانه انجام می‌شود و می‌کوشیم علاوه بر ضدعفونی در هنگام شب، با تمهیداتی همچون افزایش سرفاصله مترو، در نوبت ظهر نیز اقدام به ضدعفونی قطارهای مترو کنیم، همچنین آموزش‌های لازم به رانندگان اتوبوس ارائه شده و مواد ضدعفونی کننده نیز در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزون بر این برای افزایش سطح سلامت شهروندان به ویژه کودکان، تمام سرویس‌های بهداشتی، وسایل بازی و ورزش در بوستان‌های شهر نیز به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود.

اسکندرپور بیان کرد: از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی کمتر و مگر در مواقع ضرورت استفاده کنند، همچنین از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند و حضور در اماکن عمومی همچون بوستان‌ها را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به کاهش تعداد مسافران متروی شیراز، گفت: شهروندان تصمیم لازم و صحیح را برای کاهش حضور در اماکن عمومی گرفته‌اند.

شهردار شیراز همچنین، انجام تبلیغات محیطی شامل، ارائه پیام‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا در سطح شهر، فضاهای تبلیغاتی ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی درون و برون شهری و … را از جمله اقدامات این نهاد برشمرد و بیان داشت: می‌توان گفت که شهرداری شیراز در زمینه تبلیغات محیطی نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشتاز است.

اسکندرپور اضافه کرد: کارکنان سازمان پسماند شهرداری از ایثارگرترین نیروهای این نهاد هستند که روزانه با مخاطرات بسیاری رو به رو می‌شوند و برای حفظ سلامت آنها، ماسک و لباس مناسب در اختیار این قشر و لباس مخصوص در اختیار نیروهای جمع‌آوری زباله‌های عفونی قرار گرفته و آموزش‌های لازم نیز به آنها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تمهیداتی برای حفظ سلامت کارکنان مجموعه شهرداری نیز اتخاذ شده است، گفت: توزیع مواد ضدعفونی و دستکش بین کارکنان، اتخاذ تدابیری برای دورکاری، ضدعفونی تمام سطوح، تمهیداتی برای کاهش ارباب رجوع و انجام سیستمی امور به ویژه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و مناطق یازده گانه، از جمله این اقدامات است‌.

منبع: ایرنا

کد خبر 412491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.