جابه‌جایی بیش از ۴۷ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور در سال ۲۰۱۹

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جابه جایی بیش از ۴۷ میلیون مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و فرودگاه امام (ره) در سال ۲۰۱۹ میلادی، با انجام ۳۷۹ هزار و ۸۸۰ فروند نشست و برخاست توانسته است بیش از ۴۷ میلیون مسافر را به همراه بیش از ۴۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جا به جا کند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹ میلادی، فرودگاه مهرآباد با ۱۲۴ هزار و ۴۰۲ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود ۱۵ میلیون مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است. فرودگاه مشهد با ۵۹ هزار و ۸۸۴ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود ۹ میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۴۳ هزار و ۵۷۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۷میلیون مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

سیدی گفت: در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۰۴ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۸۴ میلیون کیلوگرم بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پروازهای داخلی

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای ۲۰۱۹ میلادی، نشست و برخاست حدود ۳۱۶ هزار فروند هواپیماست که طی آن بیش از ۳۷ میلیون مسافر و بیش از ۲۷۶ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‌است، افزود: با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش این فرودگاه، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۴۹ هزار و ۷۲۲ فروند نشست و برخاست بیش از هفت میلیون نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۵۸ میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۵ هزار و ۶۷۳ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

پروازهای خارجی

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی سال ۲۰۱۹، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاست ۶۳ هزار و ۸۷۱ فروند هواپیما است که طی آن حدود ۱۰ میلیون مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۱۹۶ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست ۴۲ هزار و ۹۲۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۷میلیون مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱۴۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۱۰ هزار و ۱۶۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود ۲۶ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۹۴۸ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۴۶۳ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود ۱۲ میلیون کیلوگرم بار در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

شلوغ ترین فرودگاه‌ها

وی افزود: سال ۲۰۱۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی (ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز و بندرعباس انجام شده است. همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و آبادان انجام شده و حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی به ترتیب در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد انجام شده است.

به گفته سیدی، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها ساعت ۶ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز سه شنبه بوده است.

کد خبر 412489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.