خطر گرما برای نوزادان و بانوان باردار چیست؟

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) از خطر گرما برای سلامتی نوزادان و زنان باردار سحن گفته اند.

به گزارش ایمنا، در مطلب منتشره در نشریه MedicalXpress که درباره تأثیر تغییرات آب و هوا در تولید مثل انسان است گفته می‌شود درجه حرارت زیاد هوا می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و هرچه گرما بیشتر باشد ، این خطر بیشتر خواهد بود.

پژوهشگران تأثیر گرما بر بارداری را طی یک هفته قبل از تولد بررسی کردند. اگرچه در کارهای قبلی دانشمندان تأثیر شرایط نامساعد آب و هوا بر زایمان نشان داده شده بود، اما مشخص نبود که به طور قطعی چه عواملی باعث زایمان زودروس می‌شود و فقط دما، مدت زمان گرما یا ترکیبی از دما و رطوبت به عنوان دلایل احتمالی ذکر می‌شد.

متخصصان آمار جمع آوری شده توسط اداره بهداشت کالیفرنیا را که شامل اطلاعات مربوط به زایمان در ایالت کالیفرنیا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از جمله حدود دو میلیون زایمان موفق طی ماه‌های تابستان بود، تجزیه و تحلیل کردند. معلوم شد که دمای هوا برابر یا بیشتر از ۳۶ درجه سانتیگراد طی حداقل چهار روز، خطر تولد زودرس را ۱۳ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این معلوم شد مدت زمان گرما مهم‌تر از خود دمای هوا است.

(زایمان عادی پس از حدود ۴۰ هفته بارداری رخ می‌دهد) به زایمانی گفته می‌شود که پس از کمتر از ۳۷ هفته بارداری انجام شود. زایمان زودرس می‌تواند باعث ایجاد مشکلات برای سلامتی نوزادان از جمله بیماری‌های تنفسی و قلب و عروق، اختلال در حرارت بدن، افزایش خطر خونریزی مغزی و فلج مغزی، مشکلات یادگیری و مشکلات بینایی و شنوایی شود.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 412486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.