۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
جدیدترین روش‌های درمان کرونا

با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر جهان، محققان و دانشمندان در حال بررسی روش‌های مختلف برای درمان این بیماری فراگیر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۱۰۰ ازمایش بالینی به منظور درمان این ویروس در حال انجام است؛ تعدادی از این آزمایش‌ها در چین، و بقیه آن‌ها در ژاپن، تایلند و انگلیس انجام شده و ادامه خواهد یافت. متخصصان شهر شانگهای چین در آزمایش جدید خود قصد دارند پلاسمای خون بیماران شفا یافته از ویروس کرونا را با پلاسمای خون بیماران ترکیب کرده و دارویی برای درمان بیماری کرونا بسازند. محققان در مورد تاثیرگذاری این دارو بسیار خوش بین بوده و معتقد هستند چنانچه این روش درمانی به موقع انجام شود، بسیار موثر خواهد بود.

خاموش کردن ژن‌ها

به طور کلی دو روش برای متوقف کردن عفونت ویروسی وجود دارد. یکی از این روش‌ها متوقف کردن آنزیمی است که ویروس با کمک آن یک کپی از خود را می‌سازد و سلول‌های دیگر را نیز درگیر می‌کند. روش دیگر تولید کردن یک آنتی بادی "مونوکلونال" (monoclonal antibody) بر اساس واکنش سیستم ایمنی فرد بیماری است که بهبود پیدا کرده است. آزمایش داروی Remdesivir نیز در همین راستا اانجام می‌شود؛ شرکت داروسازی Sironamics قصد دارد با استفاده از روش "دستکاری RNA"، ژن‌های کلیدی ویروس کرونا را خاموش کند. محققان این شرکت در حال آزمایش ۵۰ ژن با استفاده از سلول‌های کشت شده در آزمایشگاه هستند. علاوه بر این، شرکت فناوری زیستی کانادایی AbCellera تصمیم گرفته است با استفاده از روش تولید آنتی بادی مونوکلونال، دارویی برای درمان ویروس کرونا بسازد. محققان این شرکت در حال مشخص کردن آنتی بادی بیماران بهبود یافته هستند تا با استفاده از آن داروی درمانی را تولید کنند، زیرا سیستم ایمنی بدن افراد بهبود یافته، روشی برای از بین بردن ویروس پیدا کرده است. پژوهشگران معتقد هستند با استفاده از این روش می‌توان آنتی بادی‌هایی تک بنیان و مخصوص را برای از بین بردن ویروس کووید -۱۹ تولید کرد.

تولید واکسن کرونا با استفاده از یک ویروس تنفسی

شرکت آمریکایی "گرفکس" به تازگی مدعی شده که واکسنی برای ویروس کرونا تولید کرده و آماده آزمایش آن روی حیوانات است. محققان برای اطمینان در تولید این نوع واکسن از ویروس زنده یا غیر فعال کرونا استفاده نکرده و در واقع این واکسن بر اساس یک "آدنوویروس" ساخته شده است. آدنوویروس‌ها، شایع‌ترین دلیل عفونت‌های تنفسی ویروسی هستند و در تولید واکسن‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. شرکت گرفکس هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی می‌توان از این واکسن استفاده کرد؛ روند آزمایش و تولید واکسن معمولاً بین ۱۸ ماه تا دو سال طول می‌کشد.

درمان کرونا با استفاده از داروی ایدز

پزشکان و متخصصان ژاپنی قصد دارند از داروهای "آنتی رتروویرال" (antiretroviral drugs) ویروس HIV به منظور درمان بیماران مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ استفاده کنند. محققان ژاپنی در حال تکمیل آزمایشات بالینی به منظور بررسی تاثیرگذاری داروهای HIV برای درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند. با توجه به گزارشات درمورد شیوع ویروس کرونا، یک زن ۷۰ ساله چینی که به ویروس کرونا مبتلا بود، ۴۸ ساعت پس از مصرف ترکیبی از داروی ضد ویروس آنفلوآنزا و HIV بهبود یافته است.

کد خبر 412476

برچسب‌ها