گام جدید برای تولید واکسن کرونای انسانی

شرکت بیوتکنولوژی "مدرنا" در آمریکا به تازگی واکسن ویروس کرونا را تولید کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی به نام "مدرنا"، واکسن ضد ویروس کرونا را تولید و تحویل مقامات دولتی داده است. این شرکت بیوتکنولوژی شش هفته پس از انجام تحقیقات در مورد این موضوع، موفق شد واکسن درمانی کرونا را بسازد. مدیر شرکت مدرنا اعلام کرده است که آزمایشات اولیه این واکسن در ماه آوریل شروع می‌شود، اما مراحل آزمایش و ثبت تاییدیه آن حداقل یک سال طول می‌کشد.

اولین سری این واکسن با نام "mRNA-1273" به موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID) تحویل داده شده است. محققان این شرکت اعلام کردند که واکسن جدید روی تعداد کمی از افراد سالم آزمایش می‌شود. بنابر اعلام مجله Wall Street، دو دوز از این واکسن روی ۲۵ فرد داوطلب آزمایش می‌شود تا مشخص شود آیا پاسخ ایمنی بدن آن‌ها در برابر ویروس کرونا مقاومت می‌کند؟

به گفته محققان حتی اگر این آزمایش بالینی واکسن جدید با موفقیت همراه شود، آزمایش‌ها و تاییدیه‌ها بیشتری به منظور استفاده از آن در سطح وسیع نیاز است. نکته جالب توجه در مورد این شرکت و تولید واکسن ضد کرونا این است که روند تحقیقاتی برای تولید این نوع واکسن همانند سرعت شیوع آن نسبت به ویروس‌های دیگر بسیار سریع بوده است. در زمان شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ مدت ۲۰ ماه زمان برد تا دانشمندان واکسن آن را تولید کنند.

کمتر از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر انسان را مبتلا کرده و جان تقریباً دو هزار و ۷۷۰ نفر را گرفته است. بنابراین سازمان‌های بهداشتی و شرکت‌های داروسازی جهان دنبال یافتن راهی سریع به منظور مقابله با شیوع این ویروس هستند.

کد خبر 412475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.