مرگ مرموز پرستار جوان لاهیجانی/ مواد آتش زا در پایتخت جمع آوری شد

امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۷۹۲ زلزله‌زده استان آذربایجان غربی، ماجرای مرگ تلخ نرجس خانعلی زاده پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان، رهاسازی ۲۰ قطعه پرنده وحشی در زیستگاه‌های طبیعی کردستان و کشف ۱۰ میلیاردی انواع مواد محترقه را در بسته خبری اجتماعی چهارشنبه - هفتم اسفندماه- می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات امدادی به ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر از زلزله زدگان استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این اقدامات عملیاتی از سوی ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۶۰ نیروی عملیاتی و بکارگیری ۷۴ دستگاه خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد انجام شده است.

وی افزود: از زمان آغاز سلسله عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله زده بالگرد جمعیت هلال احمر با چهار ساعت پرواز منطقه را ارزیابی و اقلام امدادی و زیستی را به مناطق صعب العبور منتقل کرده است.

تولید بیش از صدهزار محلول و ۳۵ هزار ژل ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در حال حاضر در هر شیفت ۱۰۰ هزار محلول و ۳۵ هزار ژل در حال تولید است و تا رفع نیاز مردم تولید ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که انجام شد این بود که خط تولید هر سه کارخانه تولیددارو، البرز دارو و سبحان دارو را عوض کردیم، افزود: در ۴۸ ساعت گذشته به توصیه وزیر بهداشت قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک را منعقد کردیم که محموله اول آن فردا در تهران خواهد بود.

فهرست مراکز منتخب ۱۶ ساعته دانشگاه‌های استان تهران ابلاغ شد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور، فهرست مراکز منتخب ۱۶ ساعته دانشگاه‌های استان تهران (علوم پزشکی تهران و ایران و شهید بهشتی) را ابلاغ کرد

در نامه علیرضا رئیسی به پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت تصریح شده، پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده، فهرست مراکز منتخب ۱۶ ساعته دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی به حضورتان ایفاد شود.

همچنین در این نامه از کولیوند و جان بابایی خواسته شده که ترتیبی اتخاذ شود تا بین ساعات ۴ تا ۱۲ شب امکان قرار گرفتن یک دستگاه آمبولانس در نزدیکی مراکز منتخب برای اعزام سریع بیماران واجد شرایط اعزام مهیا شود.

ماجرای مرگ تلخ نرجس خانعلی زاده پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان

نرجس خانعلی زاده پرستار جوان بیمارستان میلاد لاهیجان که جانش را وقف بیماران کرونایی کرد، درگذشت

خبری در فضای جازی مبنی بر مرگ پرستار یکی از بیمارستان‌های استان گیلان مبنی بر کرونا دست به دست می‌شود و با وجود اینکه وزارت بهداشت هنوز مرگ این پرستار جوان را به علت کرونا تأیید نکرده، اما منابع غیر رسمی از فوت نرجس خانعلی زاده به علت کرونا خبر می‌دهند.

‏نرجس خانعلی زاده پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان جانش را وقف بیماران کرونایی کرد، در گذشت

یکی از پیج‌های اینستاگرامی هم به نقل از دوست نرجس نوشت: استرس داشت وقتی داشتم میبردمش آی سی یو. بهش گفتم این عکسو می‌گیرم که وقتی خوب شدی با هم به این روزا بخندیم. نشد بخندیم.

۷۰ پزشک در مشهد برای درمان کرونا اعلام آمادگی کردند

علی بیرجندی‌نژاد افزود: پزشکانی که داوطلب درمان بیماران مشکوک به کرونا شده‌اند طبق نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراکز درمانی، درمانگاه‌های سطح شهر، بیمارستان‌ها و مراکز راهنمایی و پاسخگویی به بیماران خدمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های درمانی و مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا به مطب‌های پزشکان، درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی و پزشکان ابلاغ شده است.

وی از مردم خواست برای اقدامات درمانی غیر ضروری مانند امور زیبایی یا حتی دندانپزشکی که ضروری نباشد تا اطلاع ثانوی به مطب‌ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند.

سهمیه بنزین عید به میزان ۶۰ لیتر افزایش یافت

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد برای ایام تعطیلات نوروز ۹۹، ۶۰ لیتر بنزین به سهمیه کارت‌های سوخت خودروها اضافه شود.

رهاسازی ۲۰ قطعه پرنده وحشی در زیستگاه‌های طبیعی کردستان

یوسف مجیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان گفت: تعداد ۲۰ قطعه پرنده وحشی شامل ۱۵ قطعه کبک معمولی، ۳ قطعه تیهو و ۲ قطعه بلدرچین در زیستگاه‌های شهرستان دهگلان رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: این پرندگان در جریان گشت و کنترل محیط بانان یگان حفاظت این اداره از متخلفین و قاچاقچیان حیات وحش کشف و ضبط شده بودند.

مجیدی افزود: متخلفین، این پرندگان را از طبیعت و زیستگاه‌شان زنده‌گیری و جمع‌آوری کرده بودند و قصد خرید و فروش آنها را از طریق ارسال به استان‌های دیگر داشتند که توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان دهگلان دستگیر شدند.

کشف ۱۰ میلیاردی انواع مواد محترقه

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف یک میلیون و ۳۱۴ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در جنوب تهران به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و توزیع مقادیر زیادی مواد محترقه در انباری در حوالی "شهر ری" موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد خبر صحت دارد، اظهار کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که مالک انباری با دپو و جمع آوری انواع مواد محترقه قصد دارد با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مواد محترقه را در بین قشر نوجوان و جوان توزیع کند.

سردارذوالقدری با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس مشخص شد، متهم در چند کوچه بالاتر از محل اولیه دارای یک انبار بزرگ دیگر است، بیان کرد: در بازرسی از این انبار نیز بیش از ۵۰۰ هزار و۵۳۶ عدد انواع مختلف مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

کد خبر 412472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.