۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
دزدی‌های کرونایی

مخالفت مجدد تولیت آستان حرم حضرت معصومه (س) با بسته شدن حرم، مثبت شدن تست کرونا ۳ نفر در خوزستان، سقوط کارگر پتروشیمی در عسلویه و ترخیص نخستین بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری چهارشنبه_هفتم اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متأسفانه در این اوضاع بحرانی برای سلامت هموطنان عزیز شاهد سرقت از شهروندان در پوشش انجام تست کرونا در تهران هستیم!

سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد درباره انتشار خبری مبنی بر سودجویی و سرقت برخی از افراد از شهروندان در پوشش انجام تست کرونا در مقابل در منازل گفت: برابر بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت هیچ‌گونه تست مربوط به بیماری کرونا در مقابل در منازل انجام نمی‌شود و از این رو اگر شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند باید بدانند که این مراجعات از سوی وزارت بهداشت و دستگاه‌های مجری نیست.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون گزارشی از چنین اقدامی در مراکز پلیس پیشگیری تهران بزرگ ثبت نشده است، خاطرنشان کرد:، اما در صورتی که شهروندان با چنین مواردی روبه‌رو شدند لازم است که اولاً بدانند چنین مراجعاتی از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد و نباید در را باز کنند وثانیا حتماً موضوع را از طریق تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

پیش از این یکی از روزنامه‌نگاران در توئیتی نوشته بود: «متاسفانه عده‌ای شیاد و کلاهبردار به اتفاق چند خانم مجهز به ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه می‌کنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنین را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت می‌برند.»

مخالفت مجدد تولیت آستان حرم حضرت معصومه (س) با بسته شدن حرم

تولیت آستان حرم معصومه (س) دلایل خود را برای مخالفت با بستن حرم مقدس حضرت معصومه (ع) عنوان کرد.

تولیت آستان حرم معصومه (س) با بستن حرم مطهر مخالفت کرد و گفت: این حرم مقدس را دارالشفا می‌دانیم و مردم برای شفا امراض روحی و جسمانی شأن به این محل مقدس می آیند.

سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) در ادامه گفت: این محل مقدس باید باز باشد تا مردم با قوت بیایند البته ما احتیاط را هم شرط می‌دانیم و مسائل بهداشتی باید رعایت شود.

مثبت شدن تست کرونا ۳ نفر در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر آزمایش سه مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان مثبت است

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش اظهار کرد: در حال حاضر آزامایش سه مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان مثبت است که یک نفر از آن‌ها فوت شد.

وی افزود: اعضای سه خانواده مربوط به افراد مبتلا به ویروس کرونا را قرنطینه کردیم و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به آزمایش مثبت سه بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان احتمال شیوع این بیماری چقدر است، بیان کرد: قطعاً این افراد پیش از قرطینه شدن و تشخیص بیماری با افراد زیادی در تماس بودند.

ابول‌نژادیان در رابطه با روند کنترل بیماری کرونا در خوزستان عنوان کرد: از روز گذشته بعد از ظهر که متوجه شدیم در استان موارد مثبت این بیماری وجود دارد سطح مقابله با بیماری را بالا بردیم، اکنون در قرارگاه مرکزی در حال انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص این بیماری هستیم.

وی در تجهیزات و امکانات موجود در خوزستان به منظور مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا، گفت: تمام امکانات مربوط به تشخیص و درمان این بیماری در استان فراهم شده است.

سقوط کارگر پتروشیمی در عسلویه

کارگر پتروشیمی بر اثر سقوط از ارتفاع پس از برخورد به زمین در دم جانش را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از فوت فردی بر اثر سقوط از ارتفاع خبر داد.

سرهنگ پیمان فتاحی گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر فوت فردی براثر سقوط از ارتفاع در شرکت پتروشیمی سبلان عسلویه بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی در محل مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد، مسئول تست بازرسی خط لوله آب راکتور این شرکت به همراه سه کارگر در حال انجام تست فشار بر روی لوله آب بوده که در پوش جوشکاری شده روی لوله، ترکیده و او با فشار آب خروجی از ارتفاع به پایین پرتاب می‌شود و پس از برخورد با زمین در دم فوت می‌کند. سه کارگر دیگر نیز مصدوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه بیان کرد: عوامل اورژانس مصدومان را به بیمارستان ابن سینا شیرینو اعزام کردند و جسد متوفی نیز برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

فتاحی، از کارگران خواست با رعایت اصول ایمنی در محل کار خود از وقوع چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنند.

موردی از ابتلاء به کرونا در زنجان مشاهده نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا ویروس در استان زنجان مشاهده نشده است.

به گزارش رکنا، پرویز قزلباش با اشاره به شیوع بیماری کرونا ویروس، گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری کرونا ویروس وارد استان زنجان نشده و مورد مثبتی نداریم.

وی اظهار کرد: در استان واحدهایی هستند که ماسک تولید می‌کنند و مجوز را از صنعت و معدن اخذ کردند ولی از علوم پزشکی استان مجوز دریافت نکردند و با تدابیر پیش‌بینی شده این مشکلات به زودی حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: به دلیل ویژه بودن شرایط فعالیت کرونا ویروس، احتمال شیوع آن وجود دارد ولی خوشبختاته تا این لحظه هیچ مورد از ابتلاء به کرونا ویروس در استان گزارش نشده است.

قزلباش ابراز کرد: تمام بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش بیماران خود هستند و اگر بیماری نیاز به مراقبت‌های بیشتر و کنترل داشته باشد، بیمار به مرکز استان منتقل و در بیمارستان ولی‌عصر پشتیبانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید مجدد بر پذیرش بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و انجام اقدامات اولیه افزود: بیماران برای پیشگیری از بروز مشکل در فعالیت بیمارستان ولی‌عصر نباید فقط به این بیمارستان مراجعه کنند چرا که این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی پشتیبانی کننده است.

دوتن در البرز قربانی کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: از ۷۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌های البرز تا کنون تست کرونای ۷ نفر مثبت اعلام شده است.

دکتر حسین کریم اظهار کرد: از ۷۰۰ مورد مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان تنها آزمایش هفت نفر مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: متأسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز یادآور شد: یکی از فوتی‌های استان البرز مردی ۴۷ ساله بود و دیگری نیز یک خانم بوده است.

دکتر کریم اضافه کرد: آموزش‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود از مردم می‌خواهیم به این آموزش‌ها دقت کنند.

ترخیص نخستین بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی

نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی که یکی از پزشکان این استان بود، امروز پس از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شد.

اوایل اسفندماه امسال بود که خبر فوت ۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا منجر در شهرمقدس قم همه رو شوکه کرد و درپی آن اعلام شد "بهزادی‌نیا" از پزشکان ساکن قم که در استان مرکزی مشغول به کار بوده نیز دچار همین بیماری شده است.

اعلام این خبر و ثبت اسم این پزشک به عنوان نخستین بیماری کرونایی، کار درمان وی در استان آغاز شده و وی در بیمارستانی در شهرستان اراک قرنطینه و مورد درمان قرار گرفت و در نهایت پس از یک هفته درمان، بهبودی کامل وی اعلام شد.

براساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بهزادی نیا که به عنوان اولین مورد مثبت ابتلاء به کرونا استان مرکزی در یکی از مراکز درمانی اراک بستری شده بود، امروز از بیمارستان مرخص شده است.

این پزشک بهبودیافته از بیماری کرونا که حدود یک هفته پیش بستری شده و دوران درمان را طی کرده در هنگام ترخیص به مردم توصیه کرد: علاوه بر توجه به امر پیشگیری برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا، به تقویت جسمانی خود نیز توجه داشته باشند، روحیه خود را از دست ندهند و دستورالعمل‌های دارویی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز پیش از ظهر امروز با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر ما ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های اراک و استان مرکزی در هفته آینده است.

جمالیان افزود: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را طی درخواستی از طریق دانشگاه علوم پزشکی به شورای تأمین استان مرکزی خواهیم داد و آنها تصمیم گیری‌های نهایی را خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشجوهایی که از شهر قم در استان ساکن هستند و با این موضوع که استان قم و مرکزی یک منطقه کانون کرونا است و حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها نقطه انتشار بیماری است، باید تمهیداتی اندیشیده شود. بنابراین ما معتقدیم دانشگاه‌ها و مدارس تعطیلی آن ادامه پیدا کنند ولی شرط آن این است که مردم در خانه بمانند و به مسافرت و پاساژ نروند.

کد خبر 412471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.