افزایش کمک‌های داوطلبانه در ووهان چین

پروژه داوطلبانه توزیع مواد غذایی میان مردم قرنطینه‌شده ووهان، در ساعات اولیه ارائه، بیش از ۱۰ هزار متقاضی را به خود جذب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمی پس از آغاز شیوع ویروس جدید کرونا در مرکز استان هوبئی چین، ووهان، شهر به حالت قرنطینه در آمد که این اقدام تهیه مایحتاج روزانه را برای برخی از ساکنان دشوار کرد. با توجه به کمبود نیرو برای رسیدگی به تمامی امور، یک پروژه داوطلبانه راه‌اندازی شد.

هدف این پروژه کمک به خرید و توزیع مواد غذایی و سایر ملزومات مورد نیاز میان آن دسته از ساکنان شهر بود که به‌منظور کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری همه‌گیر به اجبار در خانه‌های خود مانده‌اند. این افراد شامل سالخوردگان و بیمارانی می‌شود که وجود ضعف در سیستم ایمنی بدن، آن‌ها را بیش از دیگران در معرض آسیب و خطر ابتلاء قرار می‌دهد. فراخوان پروژه مذکور در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های چت جامعه ووهان به اشتراک گذاشته و در ساعات اولیه با بیش از ۱۰ هزار تقاضا و اعلام آمادگی برای کمک پاسخ داده شد.

مقامات و مسئولین شهری پس از جذب نیروهای داوطلب در صبح روز یکشنبه گذشته معادل با بیست و سوم فوریه، اعلام کردند که می‌توان محصولات زراعی و سبزیجات تازه را از محدوده مرکز شهر خریداری کرد. پس از قرار گرفتن ماسک، دستکش و در بعضی موارد لباس محافظ مخصوص، مأموریت‌های کاری داوطلبان آغاز شد.

این افراد پس از تهیه مواد مورد نیاز، آن‌ها را با دقت و رعایت اصول بهداشتی بسته‌بندی می‌کنند، پس از اتمام کار برای توزیع به محله‌های مشخص‌شده می‌روند و به توزیع بسته‌های میان افرادی اقدام می‌کنند که ذخیره غذایی آن‌ها به اتمام رسیده و نیازمند مواد تازه هستند. تا این لحظه بیش از ۵۰ هزار داوطلب، متقاضی کمک‌رسانی در بخش‌های مسکونی جوامع گوناگون ووهان شده‌اند تا به افراد در معرض خطر کمک رسانی کنند و به این ترتیب مانع گسترش ویروس شوند.

کد خبر 412458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.