اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد بر اساس این طرح به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات خرید کالا از فروشگاه رفاه در کارت حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود و سه بار در سال قابل شارژ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری

طرح اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری، با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه انجام شده است.

بر اساس این طرح به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری ۱.۲ میلیون تومان تسهیلات خرید کالا از فروشگاه رفاه در کارت حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود، که سه بار در سال قابل شارژ است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: می‌خواهیم سبد خدمت به بازنشستگان را متنوع کنیم از جمله خدمات متنوعی از بیمه به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد، تأمین اجتماعی، عشایری و روستایی ارائه کنیم. اولویت بازنشستگان تأمین معیشت، سرپناه و سلامت است و می‌خواهیم علاوه بر توجه به سفره خانوار بازنشستگان، نیازهای معیشتی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی، سرگرمی و حضور در جامعه برای جامعه بازنشستگان تأمین شود.

به گفته اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد دو درصد و با تنفس یک ماهه پرداخت می‌شود که ۵۰ درصد منابع آن از سوی بانک صادرات و ۵۰ درصد از سوی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه تأمین می‌شود و بازپرداخت این تسهیلات نیز سه ماهه خواهد بود.

هدف از اجرای این طرح، تقویت قدرت خرید بازنشستگان است و برای اجرای طرح یاری و اعطای تسهیلات خرید به بازنشستگان ۴,۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بدون یک ریال بودجه دولتی با منابع بانک صادرات و فروشگاه رفاه تأمین می‌شود."

کد خبر 412430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمدامین آگوشی GB ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 1
    اعطای تسهیلات خریدخوبه وعملی شود
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    حقوق ما را بر اساس قانون ششم توسعه در حد 90 درصدی حقوق شاغلان هم ترازمان در همان دستگاه برابر سازی بکنید. هر چی به شاغلان میدید که نوش جونشون باید به بازنشستگان هم بدید.