مقابله شهرداری آستارا با کرونا

شهردار آستارا گفت: در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و ابتلای شهروندان به این بیماری، تمامی ناوگان حمل و نقل و اماکن عمومی این شهر شست‌وشو و ضد عفونی می‌شود.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صبح امروز کلاس آموزشی با حضور سه تن از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری برگزار و مطالب لازم به کارگران و کارکنان شهرداری ارائه شد.

وی افزود: برای رفع نگرانی و پیشگیری از ابتلای احتمالی شهروندان به این بیماری، سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا با همکاری اداره بهداشت این شهرستان با خرید تجهیزات لازم، تاکسی‌های درون‌شهری را به صورت مداوم شست و شو و ضدعفونی خواهد کرد.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری در آستارا روزانه تعداد زیادی از شهروندان را جابجا می‌کنند بنابراین اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای حفظ سلامت شهروندان ضروری است.

معیتی عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر به صورت منظم ضدعفونی خواهد شد و این اقدام تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص کنترل این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در شهرداری آستارا بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل علاوه بر توصیه‌های آموزشی، به مقدار کافی ماسک خریداری و در اختیار نیروهای شهرداری قرار گرفت و ساختمان شهرداری نیز به صورت روزانه شستشو و ضدعفونی می‌شود.

شهردار آستارا اضافه کرد: با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها و ایستگاه‌های درون‌شهری، اماکن عمومی و معابر شهری نیز در چند نوبت ضدعفونی خواهند شد.

معیتی یادآور شد: شهرداری آستارا به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، بنرهای آموزشی در سطح این شهر نصب خواهد کرد و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 412429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.