راهکار شرکت‌های چین برای مقابله با کرونا

شیوع ویروس کرونا مردم را در سراسر جهان نگران کرده است اما شرکت‌های چینی راهکارهای مفیدی برای مقابله با این ویروس ارائه داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی، تجاری، اداری و غیره در سراسر کشور چین شده است و علاوه بر تهدید جان مردم این شهر، مشکلات زیادی را برای اقتصاد این کشور به دنبال داشته است. مقامات رسمی پکن، پایتخت جمهوری خلق چین، در تلاشند شرایط را بهبود دهند و مردم را یک بار دیگر به سمت بازار و تجارت جذب کنند. اما همچنان نگرانی گریبان‌گیر مردم این کشور و حتی سراسر جهان است و پیش‌بینی دقیقی از ریشه‌کن شدن این ویروس خطرناک و کشنده وجود ندارد. بااین حال، چیزی که در این میان بسیار جلوه‌نمایی می‌کند این است که مردم چین دست به دست هم داده‌اند تا به جنگی جهانی با ویروس کرونا بروند و تمام تلاش خود برای ریشه‌کن کردن آن را به کار گیرند. مدیران و کارکنان کارخانجات چینی در این میان بیشترین اقدامات را در پیش گرفته‌اند و با موفقیت‌های زیادی مواجه شده‌اند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

حفظ عملکرد زنجیره‌های تأمین وسایل ضروری

تمرکز بر حفظ عملکرد زنجیره‌های تأمین یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کارخانه‌های چینی در پیش گرفته‌اند چرا که این کار تأمین وسایل ضروری نظیر ماسک‌های بهداشتی، داروهای ضدعفونی، لباس‌های ایمنی و عینک‌های ایمنی برای افرادی که بیشتر در معرض ابتلاء به ویروس کرونا هستند، را تضمین می‌کند. بسیاری از مدیران کارخانه‌های معروف چینی مراکز بزرگی را به طور رایگان برای مراقبت سلامت، تأمین غذا و سایر خدمات در اختیار مردم شهر قرار داده‌اند. مسئولان در بعضی از کارخانه‌ها نیز بخشی از شرکت‌های خود را به تولید ماسک‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده‌اند.

کارخانه‌های فوق بر قیمت محصولات بهداشتی خود نظارت کامل دارند و از هرگونه افزایش قیمت خودداری می‌کنند. مدیران در بعضی از کارخانه‌های چین، رویکرد "کانال سبز" را در پیش گرفته‌اند و تلاش می‌کنند هر چه سریع‌تر تجهیزات پزشکی را از سراسر دنیا به مناطق آلوده به ویروس کرونا برسانند. بعضی از کارخانه‌های خودروسازی چینی نیز اتومبیل‌های خود را به طور رایگان دراختیار مردم ووهان قرار داده‌اند تا تردد را برای آن‌ها تسهیل کنند.

نوسازی زیرساخت‌های ضروری

کمبود تختخواب‌های بیمارستانی یکی دیگر از مشکلاتی است که این روزها گریبانگیر مردم چین شده است و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. گروهی از مدیران کارخانجات چینی با همکاری هم برای حل این مسئله دو اقدام مهم انجام داده‌اند؛ ساخت یک بیمارستان هزار تختخوابه و بیمارستانی هزار و ۶۰۰ تختخوابه در ووهان، مرکز ظهور ویروس کرونا، در کم‌تر از ۱۰ روز از جمله مهم‌ترین این اقدامات به شمار می‌رود.

مبارزه با اطلاعات نادرست

امروزه تبادل اطلاعات درست و نادرست در فضای مجازی با سرعتی باورنکردنی صورت می‌گیرد که شیوع ویروس کرونا و آمار اشتباه از کشته‌شدگان نیز از این امر مستثنی نیست. کارکنان بعضی از شرکت‌های چینی به منظور ارائه اطلاعات صحیح به مردم سراسر جهان ابزارهای جدیدی ارائه و آن‌ها را اغلب به صورت اپلیکیشن‌هایی قابل دانلود در اختیار مردم قرار می‌دهند. به عنوان مثال، وبگاه جستجوگر " بایدو" نرم‌افزاری ایجاد کرده است که از طریق آن مردم می‌توانند از مکان دقیق افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا باخبر شوند و در نتیجه از نزدیک شدن به این محله‌ها و افراد مبتلا خودداری کنند. مدیران شرکت نرم‌افزاری چیهو ۳۶۰ نیز برنامه‌ای طراحی کرده‌اند که از طریق آن مسافران می‌توانند بفهمند که آیا فردی که پیش از آن روی یک صندلی نشسته است به ویروس کرونا آلوده بوده است یا نه.

کمک به مردم برای بازگشت به محل کار و مدارس

شیوع ویروس کرونا در چین باعث تعطیلی حضوری مدارس و محل کار مردم شده است و چینی‌ها به صورت اینترنتی در فعالیت‌های خود حضور پیدا می‌کنند. میلیون‌ها نفر در حال حاضر با استفاده از ابزارهای مختلف فعالیت‌های روزانه خود نظیر شرکت در کنفرانس‌ها، چک‌آپ‌های آنلاین برای آگاهی از سلامت خود و انجام کارهای تجاری را دنبال می‌کنند. علاوه‌براین، بعضی از شرکت‌های معروف چینی به منظور جبران بسته شدن کامل مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور چین، نرم‌افزارهایی ایجاد کرده‌اند که از طریق آن‌ها دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و استادهای دانشگاه می‌توانند به صورت آنلاین در کلاس‌های خود حضور پیدا کنند.

به اشتراک گذاشتن راه‌حل‌های فنی برای تسریع واکنش‌های درمانی

مسئولان در بعضی از شرکت‌های چینی در حال ساخت یا اشتراک ابزارهای فنی خود برای تسریع کمک‌های پزشکی در مقابل ویروس کرونا هستند. به عنوان مثال، مدیریت محصولات پزشکی چین روش‌هایی را برای تسهیل و تسریع کشف ویروس کرونا به مراکز پزشکی سراسر کشور ارائه داده است که به کارکنان امکان انجام تست‌های مربوط به وجود این ویروس در بدن مردم را در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌دهد. بعضی از شرکت‌ها نیز کیت‌های تست ویروس را به طور رایگان در اختیار مردم ووهان قرار می‌دهند که از این طریق مردم می‌توانند بدون مراجعه به مراکز پزشکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از وجود ویروس در بدن خود آگاه شوند.

کد خبر 412425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.