رئال مادرید - منچستر سیتی/ اولین جدال زیدان و گواردیولادر لیگ قهرمانان

در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در دور رفت، دو تیم سرشناس و مقتدر به مصاف هم می‌روند

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب (۷ اسفند) همه چشم‌ها و هوش و حواس فوتبال دوستان سراسر جهان به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو معطوف خواهد بود، جایی که قرار است با قضاوت "دنیله اورساتو" ایتالیایی، دو تیم قدرتمند رئال مادرید و منچستر سیتی با دو جین ستاره از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به مصاف هم بروند. این درحالی است که شاگردان زیزو یکشنبه شب آینده هم ال کلاسیکوی لالیگا میزبان دشمن دیرینه خود، بارسلونا خواهند بود

اولین تقابل زیدان و گواردیولا در لیگ قهرمانان امشب اتفاق می‌افتد. فاتحان چند دوره‌ی چمپیونزلیگ در کسوت مربیگری امشب در سانتیاگو برنابئو به مصاف هم می‌روند.

البته که زیدان به عنوان بازیکن هم یک بار فاتح لیگ قهرمانان شده است، اما قهرمانی در ۳ فصل پیاپی لیگ قهرمانان به عنوان مربی، چیزی است که او را خاص نشان می‌دهد.

در آن سمت پپ گواردیولا معمار بهترین بارسلونای تاریخ هم ۲ بار طعم قهرمانی در این رقابت‌ها را چشیده است
وضعیت تیم‌های دو مربی اما در حال حاضر زیاد جالب توصیف نمی‌شود. رئال مادرید در فصلی که بارسا عملکرد خوبی نداشته و با تغییر سرمربی هم مواجه شده، درست یک هفته مانده به الکلاسیکوی لالیگا، صدر را از دست داده و در جام حذفی هم حذف شده است.

منچسترسیتی هم کورس قهرمانی لیگ جزیره را به لیورپول توقف‌ناپذیر این فصل باخته و با توجه به محرومیت دو ساله از لیگ قهرمانان اروپا، به نظر می‌رسد تیم پپ روحیه‌ی خوبی ندارد.

حذف سیتی یعنی پایان اهمیت فصل برای آبی‌ها و حذف رئال هم یعنی یک سرخوردگی دیگر برای پادشاه اروپا.
هرچند که رئال هنوز شانس قهرمانی در لیگ را دارد اما چه کسی هست که مطلع نباشد که برای مادریدی‌ها اروپا همیشه اولویت اول است؟

از طرفی دیگر زیدان هرگز در لیگ قهرمانان حذف نشده است. سیتی و پپ گواردیولا جدیدترین رقیب زیدان در لیگ قهرمانان خواهند بود. این در حالی است که اسطوره فرانسوی در ۳ حضورش در این تورنمنت همیشه قهرمان شده و در دور حذفی بازی‌ها حذف نشده است.

رم، وولفسبورگ، منچستر سیتی و اتلتیکو مادرید تیم‌هایی بودند که در دور حذفی و فینال یازدهمی مقابل زیدان در فصل اولش زانو زدند. در فصل بعد ناپولی، بایرن، اتلتیکو مادرید و یوونتوس به او تعظیم کردند. در فصل سیزدهمی نیز پی اس جی، یوونتوس، بایرن مونیخ و لیورپول بازندگان بودند.

زیدان در این مدت به صغیر و کبیر رحم نکرد و تیم‌های بزرگ و کوچک و مربیان صاحب نام جهان را درو کرد و به ۳ عنوان قهرمانی اروپا رسید. رئال و سیتی، اولین قسمت بقا برای ادامه‌ی فصل است در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو.
حالا باید منتظر ماند و دید نتیجه چه می‌شود؟

کد خبر 412406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.