انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان مسافربری

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعایت الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان اظهار کرد: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر، شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده استاندارد مورد تأیید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن مکان‌های مورد نظر در پایانه‌های مسافربری از طریق سازمان پایانه‌های شهرداری است.

وی افزود: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است از بطری‌های آب یک‌بار مصرف به جای لیوان برای مصرف شرب مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک تهیه و تحویل کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: به شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبنی بر رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه، نگهداری و توزیع بهداشتی خوراکی‌ها در بین مسافران الزام شده است.

باقرجوان افزود: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شود نسبت به توجیه رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این اقدامات در بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های کشور برای نظارت کافی و مستمر با همکاری شبکه بهداشت استان در این‌باره ابلاغ شده است.

کد خبر 412403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.