همدلی مسئولان عامل موفقیت طرح ساماندهی کشف‌رود است

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: مدیریت واحد و همدلی مسئولان اجرایی استان عامل موفقیت طرح ساماندهی کشف‌رود بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه آئین افتتاح فاز یک تصفیه‌خانه چرمشهر که صبح امروز به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار خراسان رضوی مبنی بر تفویض ساماندهی ۸۱ کیلومتر از رودخانه کشف‌رود، حدفاصل محدوده غربی محدوده استحفاظی شهر مشهد تا پنج کیلومتر بعد از چرم شهر اقدامات اجرایی از تاریخ ۲۰ آبان ۹۸ به شهرداری مشهد سپرده شد و با همکاری ادارات و سازمان‌های ذیربط اجرای این عملیات آغاز شد.

وی افزود: فاز یک تصفیه‌خانه چرمشهر که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و با حمایت و پیگیری‌های شهرداری مشهد افتتاح شد، دارای ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه روز است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: فاز دو این تصفیه‌خانه هم اکنون دارای ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی است که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: با عنایت به اهتمام فرماندهی ساماندهی کشف رود در شهرداری برنامه ریزی ها به گونه‌ای صورت پذیرفت که با جدیت بحث احداث تصفیه خانه‌ها به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به کشف رود عملیاتی خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: در همین خصوص شهرداری مشهد ضمن رصد وضعیت و کارکرد تصفیه خانه‌ها و اقدامات لازم برای انتخاب پیمانکار تصفیه خانه سپتاژ که یکی از مهمترین تصفیه‌خانه‌های کشف رود است در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، انتخاب مشاور و تهیه اسناد و مراحل انجام مناقصه صورت پذیرفت و پیمانکار مرتبط در ۱۷ اسفند سال جاری تعیین و متعاقباً مشغول به کار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه سپتاژ ۳۰ لیتر در ثانیه معادل سه هزار مترمکعب در شبانه روز است، گفت: به منظور ساماندهی بستر رودخانه کشف رود و جلوگیری از آب بردگی‌های بستر با رعایت مسائل زیست محیطی، اقدام به انتخاب پیمانکار کرده است و هم اکنون از منطقه قازقان (احمدآباد) نزدیک چرمشهر عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای ۷۵ هکتار درختکاری در از اراضی مازاد بر بستر رودخانه کشف رود در حال انجام است.

کد خبر 412388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.