منتظر تایید مسئولان غذا و دارو برای تولید انبوه ماسک هستیم

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به کمبود برخی تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک در اصفهان گفت: در حال حاضر منتظر تایید مسئولان سازمان غذا و دارو برای تولید انبوه ماسک بهداشتی هستیم و در صورت تایید حتی توان تولید بیش از نیاز استان نیز وجود دارد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پس از ابلاغ توسط وزارت بهداشت به اتاق اصناف، به اتحادیه‌ها اعلام شده است. در برخی موارد مانند اتحادیه تالارها و رستوران‌ها نیز این دستورالعمل به طور مستقیم توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وی افزود: از روز گذشته عرضه قلیان در چایخانه‌ها ممنوع شده و در صورت مشاهده واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود. نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام و در بین این دستورالعمل‌ها، لزوم رعایت بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: در هنگام بروز چنین مسائلی افرادی سودجو مانند دلال‌ها، کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند که توسط دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری است. علاوه بر این، تقاضای کاذبی نیز در بازار شکل می‌گیرد که فاصله میان عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهد و باید با تزریق محصولات ارزان قیمت به بازار، تب و تاب آن شکسته شود.

جهانگیری با اشاره به کمبود برخی تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک در اصفهان گفت: به زودی برخی کارگاه‌های تولیدی و به ویژه کارگاه‌های نساجی با مجوز مسئولان مربوطه، تولید ماسک را به صورت انبوه آغاز کرده و بخش عمده مشکل ماسک استان حل می‌شود. در حال برنامه‌ریزی هستیم که کمبود کالاهای بهداشتی مانند الکل، ماسک و مواد شوینده را جبران کرده و رایگان میان مردم توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر تأیید مسئولان سازمان غذا و دارو برای تولید انبوه ماسک بهداشتی هستیم و در صورت تأیید حتی توان تولید بیش از نیاز استان وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به شایعه احتمال تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز گفت: این شایعه یک خبر انحرافی بوده که قصد تخریب بازار را دارد؛ واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه داده و تعطیل نمی‌شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: سیستم گشت و بازرسی اتاق اصناف نیز به منظور بررسی رعایت دستورالعمل‌ها، فعال شده است اما باید توجه داشت که روند خدمت رسانی متوقف نمی‌شود.

کد خبر 412386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.