خسارت سیل به ۳۱۰ منزل مسکونی در چادگان/ ۸۲ مورد امدادرسانی به مناطق سیل زده غرب استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳۱۰ منزل مسکونی در چادگان براثر سیل آسیب دیدند، گفت: شب گذشته در مناطق سیل زده غرب استان اصفهان ۸۲ مورد امدادرسانی شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارندگی‌های مطلوبی شب گذشته از شهرستان‌های غرب استان اصفهان گزارش شده است، اظهار کرد: میانگین بارش‌ها براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، در فریدونشهر ۷۲ میلی متر، سمیرم ۳۵ میلی متر خوانسار ۶۳ میلی متر، داران ۴۰ میلی متر و چادگان ۵۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: به رغم بارش‌های مطلوب در این مناطق، وقوع سیل خساراتی نیز وارد کرد که تیم ارزیابی برای بررسی میزان خسارت‌ها در مناطق سیل زده حضور دارند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳۵۰ تیم امدادی از شهرداری‌ها، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و فوریت‌های پزشکی در روزهای گذشته در سطح استان آماده باش بودند، ادامه داد: شب گذشته با خدمات رسانی همه نیروهای امدادی سیل در مناطق کنترل و از ایجاد خسارت شدید جلوگیری شد.

شیشه فروش با اشاره به آبگرفتگی منازل در روستاهای چنارود و مشهدکاوه چادگان، جاده‌های پشتکوه فریدونشهر و خساراتی در مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی و راه‌های ارتباطی فریدن در اثر سیلاب، خاطرنشان کرد: شب گذشته در مناطق سیل زده چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت و فریدن ۸۲ مورد امدادرسانی شده است که شامل تخلیه آب از منازل مسکونی و معابر، اسکان اضطراری، تحویل پتو، نایلون و اقلام امدادی به حادثه دیدگان است؛ همچنین به تعدادی خودرو در جاده‌ها نیز امدادرسانی شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جانی در مناطق سیل زده گزارش نشده است، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه ۳۱۰ واحد مسکونی در چادگان آسیب دیدند؛ میزان خسارات در فریدن و فریدونشهر نیز در حال بررسی است.

وی اطلاع رسانی به موقع از طریق پیامک و تلویزیون و همچنین آماده باش نیروهای امدادی در سطح استان را در کاهش خسارات سیل شب گذشته مؤثر ارزیابی کرد و گفت: امروز نیز با توجه به کاهش دما، احتمال سرمازدگی باغات در مناطق غربی استان را خواهیم داشت که دستورالعمل‌های مورد نیاز برای جلوگیری از خسارت به این مناطق صادر شده است.

کد خبر 412384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.