وضعیت پزشکان و پرستاران چینی در جنگ با کرونا

پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در چین هستند با تجربیات متفاوتی از حضور خود در بخش‌های بیمارستانی، از کمبود ماسک و دارو گرفته تا قرنطینه شخصی، مواجه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزار و ۷۰۰ پزشک چینی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس ۲۰۱۹ بوده‌اند مشکوک به ابتلاء به این ویروس خطرناک هستند و این امر، بحرانی جدید برای کشور چین به وجود آورده است. این پزشکان یا به طور شخصی خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کرده‌اند یا تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته‌اند. پس از انجام آزمایشات لازم، وجود ویروس کرونا در بدن برخی از این پزشکان تأیید می‌شود و این افراد پس از درمان، دوباره به محل کار خود در بیمارستان‌ها باز می‌گردند.

تا کنون آمار حاکی از مرگ ۶ نفر از کارکنان بیمارستان‌های سراسر کشور چین و همچنین ابتلاء شدن دو سوم کارکنان بخش ICU بیمارستان‌های ووهان به این ویروس است؛ این رخداد می‌تواند نگرانی جدیدی را برای این کشور به وجود آورد چرا که تعداد مراقبان سلامتی که به این ویروس آلوده می‌شوند روز به روز در حال افزایش است. کمبود منابع پزشکی نظیر ماسک، دستکش، لباس‌های مخصوص و دارو از جمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به ابتلای پزشکان و خدمه بیمارستان‌ها به کرونا ویروس ۲۰۱۹ می‌شود. دولت چین از سرعت بالای انتشار بیماری خبر داده است که این امر مردم کشور را با نگرانی‌های زیادی مواجه کرده است.

کارکنان بیمارستان‌های چینی تا حدی دولت را در گسترش بیماری کرونا مسئول می‌دانند؛ این افراد از عدم ارائه خدمات کافی و لباس محافظ به مراقبان سلامت شکایت می‌کنند. پزشکان بر این باورند که کمبود نیروهای انسانی در بیمارستان‌ها باعث شده که کارکنان فعلی زمان زیادی را در تماس با بیماران مبتلا سپری کنند و همین امر منجر به انتقال ویروس از بیماران به این افراد می‌شود.

گسترش روزافزون ویروس کرونا باعث ایجاد تشویش در میان مردم شده است. افراد مبتلا به این ویروس بیش از این که به وسیله بیماری مورد آزار قرار گیرند از نظر روانی دچار مشکل شده‌اند. این افراد تصور می‌کنند که عموم مردم از آن‌ها روی برمی‌گردانند و همین امر باعث شده است که افراد مبتلا با رفتارهای پرخاشگرانه خود کارکنان مراکز بهداشتی و پزشکان را تحت فشار قرار دهند.

گروهی از روانشناسان چینی با همفکری هم به این نتیجه رسیدند که بیماران مبتلا به ویروس کرونا علاوه بر مراقبت‌های پزشکی باید از نظر روانی نیز تحت درمان قرار گیرند. روانشناسان براین باورند که باید به حرف‌ها و در دل‌های بیماران گوش دهند و از این طریق از بار عاطفی این افراد بکاهند. از طرفی، دولت کلاس‌های آموزشی زیادی را در سراسر شهرهای چین برگزار کرده است که در این کلاس‌ها موارد ضروری و نکات پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا توسط روانشناسان به مردم آموزش داده می‌شود که همین امر کاهش فشار روانی روی مردم را به دنبال دارد.

بااین حال، کشور چین با کمبود روانشناسان متخصص مواجه است یعنی به ازای هر صد هزار جمعیت تنها حدود سه روانشناس در دسترس است که این نیز یک بحران جدی برای شهروندان چینی به شمار می‌رود.

درمان کرونا 

اگرچه تا کنون هیچ درمانی قطعی برای ویروس کرونا کشف نشده است، بااین حال، پژوهشگران و شرکت‌های داروسازی در تلاشند واکسن و داروهای درمان‌کننده این ویروس کشنده را به وجود آورند. متخصصان امیدوارند با قرنطینه‌های سفت و سختی که در کشور چین و سایر نقاط آلوده جهان در پیش گرفته‌اند ابزارهایی را برای مقابله با کرونا ویروس ۲۰۱۹ کشف کنند که متأسفانه پیش‌بینی شده است کشف درمان این بیماری حدود یک سال به طول انجامد.

دانشمندان با استفاده از مواد ژنتیکی مخصوص ویروس کرونا، یعنی RNA و DNA، اقدامات زیادی جهت کشف واکسن مخصوص این ویروس انجام داده‌اند. دانشمندان استرالیایی و آمریکایی روش‌های متفاوتی را برای ساخت واکسن کرونا امتحان کرده‌اند اما متأسفانه تا امروز موفق به کشف فرمول ساخت این واکسن نشده‌اند. مقامات رسمی کشور چین نیز واکسن‌های مختلفی نظیر واکسن پروتئین‌های نوترکیب را برای مقابله با ویروس کرونا مورد آزمایش قرار داده‌اند که در این روش دانشمندان پروتئین‌های سطح ویروس را آزمایش می‌کنند.

داروسازان و پژوهشگران در سراسر جهان در تلاشند با تغییر فرمول ساخت بعضی از داروهای موجود فرمول جدیدی برای ایجاد دارو به منظور درمان افراد مبتلا به کرونا ویروس ۲۰۱۹ کشف کنند. به عنوان مثال، گروهی از داروسازان آمریکایی دو پادتن ساخته شده از موش‌های واکسینه شده را با هم ترکیب کرده‌اند به این امید که پادتنی برای مقابله با ویروس کرونا به وجود آورند.

این داروسازان قصد دارند به زودی داروی ساخته شده را روی انسان‌ها آزمایش کنند و در صورت موفقیت، فرمول خود را در اختیار دولت‌ها در سراسر جهان قرار دهند. دانشمندان چینی نیز با استفاده از خون گرفته شده از افراد نجات یافته از ویروس کرونا، درمان این بیماری را مورد امتحان قرار داده‌اند که استفاده از این روش تا کنون باعث بهبود چشمگیر ۱۱ نفر از مبتلایان به این بیماری شده است. بر اساس آخرین تلاش‌های محققان، داروی ضد ویروسی remdesivir که پیش از این در درمان ابولا با شکست مواجه شده بود، توانسته نتایج امیدوارکننده‌ای را در درمان کرونا نشان دهد.

کد خبر 412379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.