اگر ضرورت ندارد، به دندانپزشکی نروید!

مسئول سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: توصیه می‌شود افراد تا جای ممکن و در صورت عدم ضروری بودن مشکل دندان، فعلاً به دندانپزشکی مراجعه نکنند تا موضوع کرونا ویروس جدید کاملاً کنترل و حل شود.

حسین پریوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تمام دستورالعمل‌های لازم که وزارت بهداشت رعایت آن را الزامی دانسته، به تمامی دندانپزشکی‌ها ارسال شده است، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی توسط پزشک، پرسنل و بیماران، وجود تهویه هوای مناسب، ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن آن‌ها با محلول‌های ضدعفونی باید رعایت شود. انجام این اقدامات بسیار مهم بوده و باید جدی گرفته شود، اما هنوز دستوری مبنی بر عدم فعالیت دندانپزشکان از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود افراد تا جای ممکن و در صورت عدم ضروری بودن مشکل دندان فعلاً به دندانپزشکی مراجعه نکنند تا موضوع کرونا ویروس جدید کاملاً کنترل و حل شود.

مسئول سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دندانپزشکان نیز توصیه می‌شود در شرایط فعلی از انجام کارهای غیر ضروری مانند لمینت کردن و یا بعضی اقدامات زیبایی دندان خودداری کنند تا به کنترل و عدم انتشار کرونا ویروس جدید کمک شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت انجام فعالیت برای بیمار، دندانپزشک باید نکات بهداشتی را به شدت و بیشتر از همیشه رعایت کند، تصریح کرد: دندانپزشک باید تصور کند که یک بیمار هپاتیتی به مطب آن‌ها مراجعه کرده است و در این حد و یا حتی بیشتر از آن نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن را انجام دهد.

پریوش اضافه کرد: دندانپزشکان به دلیل در تماس بودن با ترشحات بزاق بیمار و ارتباط مستقیم با دهان و تنفس افراد به شدت در معرض خطر قرار دارند و باید بیشتر از قبل موارد لازم از جمله استفاده از عینک، کلاه، دستکش، ماسک و … را رعایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود، چرا که دوره نهفتگی کویید ۱۹ حدود هفت تا ۱۴ روز است و ممکن است، افرادی که مراجعه می‌کنند، به کرونا ویروس آلوده باشند.

کد خبر 412375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    ممنون که اطلاع دادین