قطعی برق و آب برخی روستاهای لرستان با وقوع سیل/ بارش‌ها ادامه دارد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در لرستان، برق ۳۷ روستا و آب ۲۳ روستای استان قطع شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، میثم جعفرزاده با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ تیم عملیاتی در منطقه از شب گذشته در حال رفع عیب هستند، اظهار کرد: با توجه به قطعی گاز در شهر معمولان در اثر سیلاب، مصرف برق برای گرمایش افزایش یافته که امیدواریم با کمک مردم در شهر معمولان برای مدیریت مصرف، شاهد قطع برق در شهر نباشیم.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از فیدرهای ۲۰ کیلوولت بر اثر بارش و تند باد از مدار خارج شده و ۱۰۰ روستا در حال حاضر بی‌برق است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تلاش مستمر تیم‌های عملیاتی، تا عصر امروز فیدر مذکور در کهگیلویه و بویراحمد برق‌دار شود.

جعفر زاده افزود: میانگین بارش‌ها تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه امروز ۱۰۴ میلی‌متر گزارش شده که بیشترین بارش با ۱۴۵ میلی‌متر در نورآباد و کمترین بارش با ۷۰ میلی‌متر در پلدختر ثبت شده است.

وی ادامه داد: در ۳۸ ساعت گذشته متوسط بارش‌های استان ۹۴.۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد: بارش‌ها تا پایان وقت امروز ادامه دارد و بر همین اساس از مردم استان درخواست داریم با توجه به حجم بالای بارش‌های رگباری و افزایش دبی رودخانه‌ها به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها بخصوص قسمت‌های عبوری درون شهرها توقف نکنند.

کد خبر 412368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.