ملازهی: آمریکا به دنبال تشکیل دولتی همه شمول به ریاست طالبان است

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تشکیل دولتی موقت در افغانستان هستند تا بتوانند قانون اساسی را اصلاح کرده و طالبان را در آن جای دهند و همچنین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در قلب دولتی همه شمول به ریاست طالبان قرار بگیرند.

پیرمحمد ملازهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اختلافات‌های بر سر کرسی ریاست جمهوری در افغانستان اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هر دو نامزد خود را پیروز انتخابات می‌دانند و هر دو به دنبال برگزاری مراسم تحلیف هستند. و عبدالله عبدالله در حال انتخاب وزرا و استانداران خود است.

وی افزود: طالبان با آمریکا به توافق خواهد رسید، به همین دلیل انتظار می‌رود مانند سال ۲۰۱۴ در انتخابات افغانستان دخالت کند. آمریکایی‌ها از اشرف غنی خواستند مراسم تحلیف خود را به تعویق بیندازد. آمریکا به دنبال راه حلی برای حل اختلافات در افغانستان بوده و شکل گیری توافق صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه در تعیین سرنوشت افغانستان بدون تأثیر نخواهد ماند.

این کارشناس مسائل افغانستان اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تشکیل دولتی موقت در افغانستان هستند تا بتوانند قانون اساسی را اصلاح کرده و طالبان را در آن جای دهند و همچنین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در قلب دولتی همه شمول به ریاست طالبان قرار بگیرند.

ملازهی خاطرنشان کرد: کنار رفتن عبدالله عبدالله و طیف جهادی‌ها از خواسته‌های اصلی طالبان در مذاکرات صلح است؛ زیرا آن‌ها بودند که در مذاکره با آمریکا دولت طالبان را از بین بردند؛ به همین دلیل طالبان حاضر به سازش با جبهه شمالی‌ها و طیف عبدالله عبدالله نیست.

کد خبر 412345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.