سرنوشت پسماندهای آلوده به ویروس کرونا

مسئولان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا در ووهان، مواد بازیافتی پزشکی بیمارستان‌هایی را که به درمان این بیماری اختصاص داده شده است، در کوره‌های سیمان ذوب می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری ایجاد شده توسط ویروس کرونا برای اولین بار در کلانشهر ووهان ظهور پیدا کرد و با سرعتی بسیار بالا در میان مردم گسترش یافت. این ویروس تا کنون افراد زیادی از کشور چین را به خود مبتلا کرده و به بسیاری از شهرهای جهان راه یافته است. انتشار سریع ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سراسر جهان شده است و بسیاری از مقامات رسمی را به اقداماتی در جهت پیشگیری یا درمان این بیماری سوق داده است.

اما تنها مقابله با بیماری کرونا کارساز نیست؛ مسئولان باید راهکارهایی برای از بین بردن اثرات به جامانده از این ویروس، به عنوان مثال پسماندهای پزشکی بیمارستان‌ها، بیابند. مقامات رسمی چین از مدیران در بیمارستان‌هایی که به درمان کرونا ویروس ۲۰۱۹ در سراسر کشور اختصاص داده شده است خواسته‌اند اقداماتی جدی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در پیش گیرند. به همین منظور کارکنان بیمارستان‌های سراسر کشور پسماندهای پزشکی این بیماری را در کوره‌های سیمان ذوب می‌کنند تا اثربه جا مانده از این مواد بازیافتی آلوده را به صفر برسانند.

به عنوان مثال، در شهر یانگشین چین بیش از ۴ تن مواد بازیافتی آلوده به ویروس کرونا در یک روز سوزانده شد و بیمارستان‌های ووهان نیز پس از جمع‌آوری پسماندهای پزشکی آلوده به ویروس جدید، آن‌ها را ضدعفونی کردند و سپس برای سوزاندن به کارخانه سیمان فرستادند. تا کنون بیش از ۵۵ تن پسماند بیماری کرونا در استان هوبئی بازیافت و به سیمان تبدیل شده است.

مواد بازیافتی آلوده به ویروس کرونا در کارخانه‌های سیمان پس از تفکیک در دمای هزار و ۱۵۰ درجه سلسیوس به گاز تبدیل می‌شود. بعضی از این مواد بازیافتی نیز در دمای هزار و ۴۰۰ درجه سلسیوس ذوب می‌شود و تمامی مواد ذوب شده به سیمان برای مصارف صنعتی تبدیل می‌شود. دمای بالا، محیط قلیایی قوی و سوزاندن مواد زائد از تولید دیاکسین‌ها در سراسر فرآیند خودداری به عمل می‌آورد.

کد خبر 412338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.