اقدامات هتل ها برای مقابله با کرونا

نایب رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان گفت: "هتل‌ها کاری به اینکه بیماری جدید آمده ندارند و همواره با در نظر گرفتن بدترین شرایط اتاق‌ها و محیط را تمیز می‌کنند. سیستم بهداشت هتل‌ها مرتب در حال تمیزکاری، شست‌وشوی و ضد عفونی کردن بوده و در کنار بیمارستان‌ها موظف به رعایت تمام و کمال نکات بهداشتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع "کروناویروس" یا "کویید ۱۹" در کشور باعث شده تا بخش‌های مختلف موارد بهداشتی را رعایت و به ضد عفونی کردن محیط بپردازند. در این بین محل‌های پرخطری مانند هتل‌ها وجود دارند، این مراکز به جنبه عمومی و یا مشارکتی بیش از دیگر نقاط مستعد شیوع ویروس هستند. هتل‌ها در روزهای معمولی دستورالعمل‌های خاص بهداشتی دارند و بر اساس آن به تمیز کاری و ضد عفونی کردن فضاها و اتاق‌ها می‌پردازند. اما در شرایط بحران پروتکل‌های جدیدی برای این اقامتگاه‌ها ارسال می‌شوند و کارکنان موظف به انجام آن هستند.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان در همین رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: جامعه هتلداران کلاس‌های آموزشی متعددی در راستا آموزش مسائل بهداشتی به پرسنل هتل‌ها برگزار کرده است. این کلاس‌ها پیش از اینکه این ویروس به ایران بیاید برگزار شد، زیرا در آن زمان مسافران آسیایی و به خصوص چینی در هتل‌ها رفت و آمد داشتند و نیاز بود که مسائل ایمنی و بهداشتی کاملاً رعایت شود.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه "هتل‌ها کاری به اینکه بیماری جدید آمده ندارند و همواره با در نظر گرفتن بدترین شرایط اتاق‌ها و محیط را تمیز می‌کنند" تاکید کرد: سیستم بهداشت هتل‌ها مرتب در حال تمیزکاری، شست‌وشوی و ضد عفونی کردن بوده و در کنار بیمارستان‌ها موظف به رعایت تمام و کمال نکات بهداشتی هستند. همواره فرض بر این است که میهمان در اتاق هتل بدترین بیماری‌ها را دارد و روزانه باید شست و شو و مراحل ضد عفونی به طور کامل انجام شود.

وی با اشاره به ابلاغیه‌های بهداشتی جدید از سوی وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی از وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌ها برای جامعه هتلداران ارسال و ما نیز به هتل‌ها ابلاغ می‌کنیم. همچنین شماره‌ای در اختیار هتلداران قرار گرفته که در صورت مشاهده مورد مشکوک به وزارت بهداشت اطلاع داده شود. تا کنون مورد مشکوکی در هتل‌های اصفهان وجود نداشته است.

کد خبر 412331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.