امیدواریم نیاز به قرنطینه قم نباشد/ کرونا تصویب بودجه شهرداری را به تاخیر انداخت

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز امیدواری کرد با رعایت تصمیمات اتخاذ شده، شهر مقدس قم به مرحله‌ای که نیاز به قرنطینه باشد نرسد و شرایط به بهترین شکل کنترل شود.

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت مقابله با شیوع کرونا ویروس در شهر قم و نقش مدیریت شهری در این رابطه اظهار کرد: از دولت خواسته‌ایم که به‌طور ویژه به شهر قم توجه کند و به همین سبب از سوی وزارت‌خانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده به استان داده شده که توزیع می‌شود.

وی افزود: شهرداری بیشتر موضوع آموزش، اطلاع‌رسانی، نظافت شهری، ضدعفونی کردن روزانه تمام اتوبوس‌ها، اماکن عمومی و مذهبی را در دستور کار خود قرار داده که همین اقدامات هزینه‌هایی را به همراه داشته است اما مصوبه‌ای خاص کرونا برای اختصاص بودجه مشخص تاکنون نداشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حضور نماینده این شورا در ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با شیوع کرونا، تصریح کرد: فعلاً بحث قرنطینه شهر قم مطرح نیست چون این موضوع سازوکار خود را می‌خواهد بنابراین تصمیم بر این شده تا اقداماتی انجام شود که کمترین خسارت را در شهر شاهد باشیم.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی درخصوص حرم مطهر و مسجد جمکران پیشنهاد شد که از سوی شورای تأمین به آن توجه شده است و برگزاری مراسم‌های ختم و تشییع جنازه نیز در شهر محدود شده و برگزار نمی‌شود.

جلالی اضافه کرد: دیدگاه شورای شهر این بود که اعتکاف نیز به دلیل مرکزیت قم، برگزار نشود که با ورود شورای تأمین این امر نیز در شهر محقق شد و احتمالاً در دیگر شهرستان‌های استان نیز این مراسم برگزار نمی‌شود

وی خاطر نشان کرد: در مجموع تمام تجمعات غیرضروری در قم لغو شده و برای حضور و غیاب کارمندان شهرداری اصراری وجود ندارد و سیستم حضور و غیاب انگشتی نیز در ادارات وابسته غیرفعال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن اماکن وابسته به شهرداری، تاکید شده که بهداشت کارگران نیز به دلیل ارتباطی که ممکن است با پسماندها داشته باشند، مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت تمامی این موارد شهر مقدس قم به مرحله‌ای که نیاز به قرنطینه باشد نرسد و شرایط به بهترین شکل کنترل شود.

جلالی با بیان اینکه جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی شورای شهر در هفته جاری به دلیل کرونا لغو شد، در رابطه با آخرین وضعیت بودجه شهرداری قم تصریح کرد: بنا بود که جلسه مقدماتی با حضور شهردار و با موضوع بررسی اصلاحات انجام شده در بودجه تشکیل شود که به دلیل شیوع کرونا در شهر قم، این موضوع به تأخیر افتاد.

بودجه پیشنهادی شهرداری ۳,۳۰۰ میلیارد تومان است

وی اضافه کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری قم و سازمان‌های وابسته به آن اول بهمن‌ماه تحویل شورای شهر شده بود و شورا از همان ابتدا طبق پیش‌بینی‌هایی که کرد جلسات کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق را به‌طور مستمر تشکیل داد.

رئیس شورای سلامی شهر قم ادامه داد: اعضای شورا در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق با حضور تمامی معاونان، مدیران عامل و شهرداران مناطق رسیدگی‌های لازم را انجام داده و اصلاحات مورد نیاز را در پروژه‌های مطرح شده بودجه اعمال کردند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای نهایی کردن بودجه نداریم، خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه قرار شد که تا هفته آینده بودجه سال ۹۹ را نهایی کرده و این بودحه هفته بعد از آن در صحن علنی به تصویب برسد.

جلالی اضافه کرد: بودجه پیشنهادی سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مجموع بودجه شهرداری و سازمان‌ها بود که پس از بررسی‌ها دچار تغییرات شده و عدد دقیق آن در زمان تصویب مشخص می‌شود.

وی درباره تحقق بودجه سال ۹۸ نیز اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ در ۱۱ ماه ابتدایی سال، ۹۰ درصد در بخش نقدی و ۴۵ درصد غیرنقدی تحقق پیدا کرده است که تا پایان سال امیدواریم با فروش املاک به تحقق نزدیک ۱۰۰ درصدی دست پیدا کنیم.

کد خبر 412330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.