ساخت واکسن خوراکی کرونا توسط چینی‌ها

گروهی از پژوهشگران دانشگاه "تیانجین" (Tianjin) در نزدیکی پایتخت چین موفق به تولید واکسن خوراکی ویروس کرونا شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشگاه تیانجین اعلام کرده که واکسن خوراکی تولید شده توسط دانشمندان این دانشگاه علاوه بر اینکه ضد ویروس کرونا است، می‌تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران آلوده نیز مؤثر واقع شود. "هوانگ جین های"، یکی از اساتید این دانشگاه و سرپرست این پروژه،، چهار دوز از واکسن جدید را مصرف کرد و دچار هیچ نوع عوارض جانبی نشده است. دانشگاه تیانجین به منظور انجام دادن آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا به شرکای تجاری نیاز دارد.

برای ساخت این نوع واکسن خوراکی از "ساکارومایسس سرویزیه" (Saccharomyces cerevisiae) که مهم‌ترین مخمر صنعتی برای تولید محصولات بیوشیمیایی، پروتئین‌های نوترکیب و پروتئین تک یاخته است، استفاده شده است. مخمر ساکارومایسس سرویزیه که به مخمر نان نیز معروف است، به عنوان حامل، مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتئین اسپایک ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهد و به منظور مقابله با ویروس کووید ۱۹، آنتی بادی‌هایی را در بدن تولید می‌کند.

نمونه‌های اولیه این نوع واکسن خوراکی به صورت کپسول، قرص و دانه‌های ریز تولید شده که سطح ایمنی بالایی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. خوشبختانه این واکسن خوراکی را می‌توان در مقیاس زیاد و با سرعت بالا تولید کرد. کارشناسان معتقد هستند که مصرف این واکسن هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و مشکل خاصی برای فرد به وجود نخواهد آورد.

با این حال، تولید و ثبت یک واکسن نیازمند طی کردن مراحل خاصی بوده و لازم است آزمایش‌های متعدد در مورد ایمنی واکسن و تأثیرگذاری آن صورت بگیرد. پشت سر گذاشتن این مراحل چندین ماه طول خواهد کشید.

کد خبر 412324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.