۶۳۰ پلاک ستاره‌دار در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد ۶۳۰ پلاک ستاره‌دار در این منطقه وجود دارد که قابلیت سرمایه گذاری دارد، گفت: در سال جاری ۳۰ پلاک ستاره‌دار توسط سرمایه گذاران و مالکان مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در نشست صمیمانه مدیران شهر با مالکان، سرمایه‌گذاران و مرمت‌گران با عنوان «میراث داران شهر اصفهان»، که در خانه تاریخی مشیرالملک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث و موارد مورد تأکید شهردار در بدو آغاز فعالیت خود در این دوره مدیریت شهری، گردشگری و احیا مباحث تاریخی همچنین استفاده از ظرفیت‌ها برای ارتقا گردشگری و احیا بافت تاریخی شهر اصفهان بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه سه و قدمت چندین ساله بافت‌های آن درصدد پیگیری دستورات شهردار اصفهان برآمدیم و اقدامات خوبی با همکاری بخش خصوصی انجام دادیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تأکید کرد: تاکنون در راستای توجه به مباحث تاریخی با توجه به بافت‌ها و خانه‌های تاریخی که به عنوان میراث می‌توان آنها را احیا کرد، اقدامات زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: میدان نقش جهان در اقدامی پسندیده به روی خودروها بسته شد تا عبور و مرور وسایل نقلیه آثار تاریخی شهر را متضرر نکند.

کارگر با اشاره به پیاده‌راه سازی خیابان چهارباغ عباسی گفت: خوشبختانه محور چهارباغ پیاده‌راه شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال عملیات عمرانی محور میانی آن را نیز به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه ۶۳۰ پلاک ستاره‌دار در منطقه سه وجود دارد که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، افزود: تعدادی از این پلاک‌های ستاره‌دار توسط سرمایه گذاران، مالکان و معماران احیا شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۰ پلاک ستاره‌دار توسط سرمایه گذاران و مالکان مرمت شده است.

وی با اشاره به خانه تاریخی مشیرالملک، گفت: توجه و رسیدگی به این خانه تاریخی باعث شده شهروندان و گردشگران زیادی به محور هارونیه جذب شوند.

کارگر تأکید کرد: درصدد هستیم بعضی از محورهای منطقه سه را احیا و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مَدرَس ابن سینا با قدمت چندین ساله توسط شهرداری مرمت شده است، افزود: مقرر شد این نقطه از شهر به محور گردشگری تبدیل شود.

کد خبر 412322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.