اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای گردشگری شهر اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه «میراث‌داران شهر» می‌توانند با همکاری سرمایه گذاران پروژه‌های مشترک را اجرایی کنند، گفت: در بودجه سال آینده شهرداری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای گردشگری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در نخستین نشست صمیمانه مدیران شهر با مالکان، سرمایه‌گذاران و مرمت‌گران با عنوان «میراث‌داران شهر اصفهان» که به همت شهرداری منطقه سه در خانه مشیرالملک برگزار شد، اظهار کرد: سال ۲۰۲۰ سال رونق گردشگری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها است تا از این دروازه وارد عرصه بزرگ گردشگری در اصفهان و کشور شویم؛ گرچه گاهی حوادث ناخواسته اجرای بعضی از برنامه‌ها را با خلل مواجه می‌کند.

وی افزود: نوروز امسال نمی‌توانیم پیش بینی کنیم با توجه به ویروس کرونا در چه شرایطی قرار داریم، اما امیدواریم این موضوع باعث نشود که شهر آسیب‌رسان برای افراد شود یا در نقاط دیگری از کشور مشکلاتی باشد که کسی به شهر وارد نشود.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: فضایی در شهر و کشور باشد که شاهد رونق گردشگری به ویژه در شهر اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی سفرهای درون شهری خود را با استفاده از مترو انجام می‌دهند، تصریح کرد: خوشبختانه خط دو قطار شهری اصفهان با سرعت در دو جبهه کاری در حال احداث است.

نوروزی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم)، اظهار کرد: حلقه حفاظتی ۸۰ کیلومتری شهر را محاصره می‌کند تا امنیت را از جهات مختلف در شهر ایجاد کند.

کمک میراث‌داران شهر به اجرای طرح گردشگری اصفهان ۲۰۲۰

وی تاکید کرد: از میراث‌داران شهر انتظار می‌رود به اجرای هرچه بهتر طرح گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ کمک کنند زیرا هر کدام از آنها انسان‌های توانمند و نقش‌آفرین برای شهر هستند.

وی بیا بیان اینکه مسئولان باید بتوانند با طرح و برنامه‌ریزی و سیاست گذاری درست از ظرفیت‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: اصفهان همچنان دارای انسان‌های بزرگ است و می‌تواند خالق آثار مهمی باشد، اما اینکه بعضی اتفاقات نمی‌افتد یا چه موانعی ایجاد شده و چگونه باید آسیب‌ها را رفع و از موانع عبور کنیم، یکی از موارد مهم ایجاد انگیزه و عشق، احساس تعلق و وابستگی به تمام اجزای شهر است.

وی با اشاره به وجود ارزشمند میراث داران در شهر تاکید کرد: باید جایگاه و کرامت انسان‌ها حفظ و احترام متقابل وجود داشته باشد، به عنوان مدیریت شهری باید قدردان میراث داران شهر باشیم زیرا نیازمند کمک آنها هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: میراث‌داران شهر به عنوان سازندگان تاریخ شهر و مرمت‌گران آثار تاریخی شهر می‌توانند اقدامات بزرگی انجام دهند. فرایند بازسازی و احیا بافت قدیمی شهر سخت است، اما شهرداری باید مسیرها را هموار کند.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای گردشگری شهر

نوروزی با بیان اینکه شهرداری در بودجه سال آینده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای گردشگری در نظر گرفته است، اظهار کرد: علت تخصیص بودجه گفت و گو با متخصصان و برگزاری سلسله نشست‌های «اصفهان فردا» است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ جلسه نشست اصفهان فردا در شهر برگزار و در تمام رشته‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ نفر پیشنهادات و مسائل مهمی را مطرح کردند، گفت: در جلسه مدیران شهری با میراث‌داران شهر مسائل و پیشنهادات خوبی مطرح شد که مدیریت شهری را برای تصمیم‌گیری‌ها جهت‌دهی و هدایت می‌کند و پیرو برنامه یک ساله تحت عنوان «بودجه تدوین»، به شورای شهر ارائه و ردیف‌های جدید در نظر گرفته می‌شود.

لزوم ثبت آمار خانه‌های تاریخی در سایت

وی با بیان اینکه باید پروانه ساخت و ساز در چند روز بدون دغدغه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صادر شود، گفت: شهرداری باید مسیرهای تردد را در شهر هموار کند، البته احیای بافت فرسوده برای حضور هرچه بیشتر مردم و گردشگران از عهده سرمایه گذاران برمی‌آید.

وی تصریح کرد: در این راه میراث‌داران شهر می‌توانند با همکاری سرمایه گذاران پروژه‌های مشترک را اجرایی کنند که البته باید زیرساخت‌ها را فراهم و موانع را برطرف کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید آمار خانه‌های تاریخی در یک سایت ثبت و اطلاعات آنها در اختیار عموم قرار گیرد، ادامه داد: موضوع احداث یک پایگاه برای شناسایی خانه‌های تاریخی و رفع مشکلات آنها در بودجه سال آینده شهر اصفهان در قالب «طرح جامع گردشگری» در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد: شهرداران مناطق ۱۵ گانه باید ماده ۱۱۰ قانون شهرداری را که به حفظ پاکیزگی و نظافت و رفع موانع شهر کمک می‌کند را مورد توجه قرار دهند.

منطقه ۳ پایلوت برای حرکت انقلابی

نوروزی با بیان اینکه بیشترین خانه‌های تاریخی، کاروانسراها و حمام‌های تاریخی شهر در منطقه سه واقع شده است، گفت: امسال منطقه سه برای حرکت انقلابی پایلوت می‌شود تا با توجه به شناسایی حدود ۳۸۰ خانه تاریخی آنها را معرفی و در قالب طرح اصفهان ۲۰۲۰ به نحو شایسته و با دستان توانمند میراث‌داران شهر مرمت و بازسازی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همانطور که شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود، با همکاری میراث‌داران شاهد رونق خوبی در احیای بافت‌های تاریخی شهر باشیم.

شهردار اصفهان گفت: در نشست امروز حضور استاد پاکزاد، استاد افضل، استاد رضایت و برخی دیگر از اساتید که فکر و سرپنجه آنها حکایت از هنر اصفهان دارد، شرایط را متفاوت کرده و بر غنای آن افزوده است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اهدای لوح تقدیر و تندیس از میراث‌داران شهر اصفهان تجلیل کردند.

کد خبر 412319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.