قرنطینه آیت الله شبیری تکذیب شد/ توضیحات وزیر درباره تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین

کشف سه ونیم میلیون ماسک طی ۳۶ ساعت، آمادگی همه دستگاه‌های مدیریت بحران برای سیل احتمالی، تکذیب خبر قرنطینه آیت الله شبیری و توضیحات وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی مدارس تا بعد نوروز را در بسته خبری اجتماعی امروز -سه شنبه ششم اسفندماه - می خوانید.

به گزارش ایمنا، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سه ونیم میلیون ماسک طی ٣۶ ساعت گذشته با همکاری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تهران بزرگ کشف و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی قرار گرفت تا در اسرع وقت در بازار توزیع شود.

وی افزود: در استان کرمانشاه دقایقی پیش ٢۵٠ کارتن بزرگ دستکش یکبار مصرف در یک انبار کشف شد که قرار است این کالاها در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این احتکار اقلام اساسی بیشتر در شهرهای بزرگ رخ می‌داد اما متأسفانه احتکار و اختفا به قصد گران‌فروشی محصولات بهداشتی در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماسک غیرفیلتردار ۴١٠ و قیمت ماسک فیلتردار ۵١٠ تومان اعلام شده است که فروش بیش از مبالغ اعلام شده گران‌فروشی است.

اختصاص ۱۷۸ هزار میلیارد تومان دیگر به قانون حمایت از حقوق معلولان

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با مساعدت دولت و از سوی سازمان برنامه و بودجه با ابلاغ سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر برای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ابلاغ و به حساب واریز شده است.

وی افزود: این مبلغ جهت اجرای بخش دیگری از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت طی روزهای آینده هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: طبق این ماده، علاوه بر پرداخت مستمری، مبلغ بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در دهک درآمدی ۱، ۲ و ۳ قرار دارند، هر سه ماه یک بار واریز خواهد شد که از این محل برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز می‌شود.

آمادگی همه دستگاه‌های مدیریت بحران برای سیل احتمالی

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از آمادگی تمامی دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت بحران در برابر هر گونه سیل احتمالی در استان‌های غربی و جنوب غرب کشور خبر داد و افزود: طبق پیش بینی‌های بارش شدید باران و برف که اوایل هفته انجام شد، دستورالعمل هشدار زودهنگام خطاب به استانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران به تمامی نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح کشور ابلاغ شد تا آنان اقدامات پیشگیرانه را با قید فوریت اجرا کنند..

وی ادامه داد: از آنجایی که طبق آخرین پیش بینی‌ها سازمان هواشناسی احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و معابر در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که موجب لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد خواهد شد؛ از سوی این سازمان بر افزایش آمادگی‌های نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح تاکید شد به طوری که هم اکنون ستاده های فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در این مناطق با حضور نیروهای عملیاتی و واکنش سریع از هلال احمر، اورژانس، آب و برق، گاز و ارتباطات به صورت شبانه روزی تشکیل شده است.

خبر قرنطینه آیت الله شبیری زنجانی نادرست است

خبرگزاری ایرنا نوشت که با کسب اطلاع محلی و میدانی، شایعات مربوط به ورود آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و اعضای دفتر ایشان در قرنطینه در چارچوب اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی بیماری کرونا نادرست است.

رئیس دفتر آیت الله شبیری زنجانی، اعمال قرنطینه برای این مرجع تقلید و دفتر ایشان را به خاطر بیماری کرونا تکذیب کرد و گفت: حال این مرجع تقلید خوب است و در منزل در حال استراحت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا باباخانی همچنین در خصوص فوت یکی از اعضای دفتر در روزهای اخیر و ارتباط دادن آن با بیماری کرونا گفت: آقای فاضلی مسئول مالی دفتر از دو هفته قبل بیمار بودند، ایشان سابقه بیماری دیابت داشتند و فوت معلوم نیست به دلیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا کرونا باشد ولی سابقه بیماری داشتند.

وی قرنطینه دفتر را نیز رد کرد و گفت: در دفتر آیت الله شبیری زنجانی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی روزانه دو نفر حضور دارند و حال آیت الله شبیری زنجانی هم خوب بوده و به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی مدارس تا بعد نوروز

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگوی تلوزیونی خبر تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین ۹۹ را تکذیب کرد و گفت: ما در تعطیلات تابع وزارت بهداشت هستیم. اگر در هر منطقه‌ای وزارت بهداشت تشخیص دهد که مدارس باید تعطیل شود این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اظهاراتی با موضوع نشست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۱۵ فروردین در مجلس گفت: آن‌ها پیشنهادی تهیه و به مجلس داده‌اند. این موضوع یک امر تخصصی است و در صلاحیت وزارت بهداشت است که این موضوع را تشخیص دهند که چه نوع اجتماعاتی خطرناک است و آیا مدارس باید تعطیل شود یا نشود؟ و اگر تعطیل شوند در کجا و به چه مدت تعطیل شود؟

۲۰۱ کیلو مواد مخدر ازخاک سردرآورد

سردار "محمدکاظم تقوی" با اعلام این خبر گفت: تیم‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "فریمان" در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند، محموله مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پارس از استان‌های جنوبی کشور به خراسان رضوی و شهرستان "فریمان" انتقال داده تا پس از برنامه ریزی بعدی به استان‌های مرکزی کشور قاچاق کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس "فریمان" پس از ردزنی های گسترده توانست ۶ متهم این پرونده را دستگیر و محموله مواد مخدر به وزن ۲۰۱ کیلو تریاک که در محلی دفن شده بود را از زیر خاک خارج کند. تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

محموله ۱۵ میلیاردی پارچه در اصفهان توقیف شد

سرهنگ "کامران ریاحی" رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک محموله پارچه خارجی قاچاق در عملیات مأموران این فرماندهی و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاقچیان دانه درشت کالا و برخورد قانونی با آنان کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هوشمندی و اشرافیت اطلاعاتی بالای خود از دپوی محموله بزرگی از پارچه‌های خارجی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات بسیار دقیق و ضربتی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۷۴۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق در مارک‌ها و مدل‌های مختلف کشف کردند.

برخورد جدی با احتکارکنندگان ماسک و اقلام ضدعفونی کننده

سردار "محمدرضا مقیمی" رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با احتکار ماسک‌های تنفسی و مواد ضدعفونی کننده در سراسر کشور و برخورد جدی با احتکارکنندگان خبر داد و گفت: موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس سبب سو استفاده عده‌ای سودجو از شرایط موجود شده و سودجویان تلاش می‌کنند با سوداگری اقدام به احتکار اقلام مربوط به این بیماری (ماسک و مواد ضد عفونی کننده) کنند.

وی افزود: این پلیس قبل از شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور ارسال و نسبت به بررسی و رصد این موضوع اقدام کرده و به علت حساسیت آن با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت..

کد خبر 412296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر مجلس جواب منفی بده و بخواد جون آدم هارو به خطر بندازه مخصوصا وضعیت هوا هم بده غیر از کرونا ما دیگه بهشون ری نمیدیم