منطقه صنعتی دانمارک تفریحگاه شد

کپنهاگ میزبان کارخانه برق جدیدی است که بر بام شیب‌دار آن مسیری برای اسکی شهروندان و گردشگران اختصاص داده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پایتخت دانمارک جاذبه گردشگری جدیدی احداث شده است که با طراحی منحصربه فرد خود گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. برنامه‌ریزان شهری در این مکان جدید کارخانه برقی ساخته‌اند که ضمن تبدیل پسماند به الکتریسیته، پشت بامی دارد که در تمام فصل‌های سال میزبان دوستداران ورزش اسکی است. کارخانه برق جدید کپنهاگ با هدف دستیابی به تغییرات آب و هوایی خنثی تا سال ۲۰۲۵ احداث شده است تا به مردم نشان دهد که به صفر رساندن تغییرات اقلیمی نه تنها باعث تولید انرژی پایدار می‌شود، بلکه بهبود شرایط زندگی در شهرها را به دنبال دارد.

ساختمان کارخانه برق جدید پایتخت دانمارک  ۸۵ متر ارتفاع دارد و همانند یک کوه طبیعی به نظر می‌رسد که فضاهای سرگرمی و ورزشی متعددی بر بام آن تعبیه شده است. یک مسیر اسکی بازی مصنوعی در تمام طول سال پذیرای دوستداران ورزش اسکی است و  فضاهای دیگری از پشت بام این کارخانه به انجام فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی، دو و میدانی و ژیمناستیک اختصاص داده شده است.

بلندترین دیوار سنگ‌نوردی دنیا نیز در کارخانه برق جدید کپنهاگ قرار دارد و روزانه شهروندان و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. علاقمندان می‌توانند در طول سال به زمین اسکی دسترسی داشته باشند چرا که سطح آن با برف مصنوعی پوشیده شده است. پوشش سبز کارخانه برق کپنهاگ با افزایش تنوع زیستی منطقه با فضاهای تفریحی متعدد دست به دست هم داده است تا جاذبه‌ای بی‌نظیر به وجود آورد که روزانه هزاران گردشگر و شهروند کپنهاگی را دور هم جمع می‌کند.

استفاده از فضاهای بدون استفاده پشت بام‌ها در مناطق صنعتی برای اهداف تفریحی جنبشی است که اخیراً در بسیاری از شهرهای جهان مورد استقبال قرار گرفته است. معماران در زمان مواجهه با کمبود فضای شهری برای احداث مکان‌های تفریحی و عمومی به پشت‌بام‌ها روی می‌آورند و از این فضاها بهترین بهره‌ها را می‌برند.

کد خبر 412285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.