وزیر بهداشت: مردم ما را مجبور به قرنطینه اجباری نکنند

وزیر بهداشت گفت: قرنطینه را به دلیل اعتمادی که به آموزش و فرهنگ مردم داشتیم در دستور کار قرار نداده‌ایم و از مردم به‌ویژه شهروندان قم می‌خواهیم شهر خود را ترک نکرده و ما را مجبور به قرنطینه اجباری نکنند.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با امیر حبیب‌الله سیاری مسئول هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بسیج ملی "کرونا را شکست می‌دهیم" مانند بسیج ملی کنترل فشار خون و بسیاری از کارهای بزرگ ملی دیگر که در کنار هم بوده‌ایم، برای همکاری‌های بین بخشی این دیدار انجام شد.

وی با بیان اینکه ارتش همیشه در کنار مردم و نظام سلامت در روزهای سخت بوده‌است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی در رابطه با ضدعفونی کردن انبوه مراکزی که نیازمند پاکسازی هستند مانند معابر و ورودی‌های شهرها و مراکز قرنطینه اعلام آمادگی کرده و امکان استفاده از کمک‌های پزشکی، پرستاری و لوجستیک ارتش نیز با همکاری مسئولین بهداری ارتش فراهم شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نقاط مهم آلوده‌ای که در کشور وجود داشته مانند شهر مقدس قم تحت کنترل قرار گرفته و میزان ترخیصی‌ها افزایش یافته، موارد ورودی گرچه بیشتر شده اما موارد مثبت نسبت به گذشته رو به کنترل است.

وی با اشاره به اینکه مواردی در شهرهای دیگر بوده که از شهر قم به نقاط دیگر رفته‌اند، ادامه داد: قرنطینه را به دلیل اعتمادی که به آموزش و فرهنگ مردم داشتیم در دستور کار قرار نداده‌ایم و از مردم به‌ویژه شهروندان قم می‌خواهیم شهر خود را ترک نکرده و ما را مجبور به قرنطینه اجباری نکنند.

نمکی خاطرنشان کرد: با ورود گسترده صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های اجتماعی به عرصه کنترل شیوع کرونا، مردم هوشمندانه‌تر عمل کرده‌اند که امیدوارم در نتیجه آن بتوان کرونا را مانند موارد قبلی شکست دهیم.

کد خبر 412274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.