کاهش ۸۰ درصدی سفرهای جاده‌ای/ ضدعفونی روزانه اتوبوس‌های بین شهری

مدیرعامل شرکت سیر و سفر پایانه صفه گفت: سفرهای جاده‌ای بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته و اقدامات ضدعفونی و پیشگیری از شیوع کرونا در سالن‌های انتظار، سرویس‌های بهداشتی و کل مجموعه فضای ترمینال‌ها روزانه دو بار در دستور کار قرار گرفته است.

بهروز جورتانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تمهیدات اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جلسه انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان، اظهار کرد: در جلسه امروز که با معاونت سازمان ترمینال‌ها و مسئول بهداشت این سازمان برگزار شد، دستور جلسه اقدامات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تنظیم شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم توسط سازمان پایانه‌ها مشخص شد، افزود: فضای ترمینال‌ها و سالن‌های انتظار همچنین سرویس‌های بهداشتی و کل مجموعه فضای ترمینال‌ها باید روزانه دو بار با مواد خاصی که از طریق معاونت بهداشتی مشخص شده ضدعفونی شود.

مدیرعامل شرکت سیر و سفر پایانه صفه در خصوص ضدعفونی اتوبوس‌های جاده‌ای، تصریح کرد: در این زمینه قرار شد مواد لازم ضدعفونی در اختیار رانندگان قرار بگیرد و تمام اتوبوس‌های جاده‌ای یک ربع قبل از سرویس دهی خود کاملاً ضدعفونی شوند و مالکان و شرکت‌ها موظف شدند ژل‌های شستشو و مواد ضدعفونی کننده در اختیار رانندگان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید در طول سفر رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند، گفت: حتی در زمان خالی یا پر کردن بار مسافران باید از اسپری‌های لازم ضدعفونی کننده استفاده و برای کارکنانی که مستقیم با مردم در تماس هستند ماسک‌ها و مواد ضدعفونی کننده ارائه شود.

جورتانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد سفرهای جاده‌ای کاهش داشته است، اظهار کرد: هیچ محدودیت سفری به ما اعلام نشده و این امر تا از طریق دولت و نهادهای مربوطه به ما ابلاغ نشود اجازه انجام آن را نداریم زیرا مردم نیازمند رفت‌وآمد هستند، هر چند مردم، خودشان سفرهای غیرضروری را کنسل کرده و کاهش آن به وضوح مشخص است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم سرویس دهی را محدود یا کنسل کنیم، گفت: ما اجازه ایجاد محدودیت در سفرها را نداریم اما تلاش می‌کنیم تمهیدات پیشگیرانه یا کنترلی را برای رانندگان یا مسافران انجام دهیم تا گسترش این بیماری کاهش یابد.

کد خبر 412273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.