ضدعفونی روزانه و مستمر فرودگاه‌های کشور/ ممنوعیت فروش موادغذایی باز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از صدور بخشنامه‌ای به منظور کنترل و جلوگیری از انتشار کوید ۱۹ معروف به ویروس کرونا در حوزه فعالیت فرودگاه‌ها به عنوان زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس کشور دومین دستورالعمل را برای انجام تمهیدات لازم به فرودگاه‌ها خبر داد.

سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این بخشنامه، خواستار انجام تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مسافران با اجرای دستورالعمل از سوی مدیران و مدیران کل فرودگاه‌های کشور شده است.

وی افزود: براساس این بخشنامه بر نظارت مستمر روزانه بر ضد عفونی کردن فضاهای عمومی و پرتردد از جمله ترمینال‌ها و سالن‌های ترانزیت، آسانسورها، دستگاه ATM و … و نظارت مستمر بر رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مستقر در فرودگاه‌ها و اعلام ممنوعیت فروش مواد غذایی باز در غرفه‌ها تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: اجرای دقیق بخشنامه‌های مرتبط و تأکید بر رصد فرآیند چک مسافران در فرودگاه‌های کشور توسط عوامل وزارت بهداشت، همکاری کامل با نهادهای امنیتی و نظامی و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت و بازرسان سازمان پدافند غیرعامل جهت بازدید و بازرسی از فرودگاه‌ها و پیش‌بینی صدور کارت تردد مناطق چهارگانه در صورت نیاز، پیش‌بینی مسیرهای اضطراری برای تردد نیروها و خودروهای قرنطینه به صورت مجزا از مسیرهای تردد عادی از جمله موارد تاکید شده در این بخشنامه است.

امیرمکری ادامه داد: دیگر موارد ذکر شده در این بخشنامه، حضور فعال در جلسات و کارگروه‌های مرتبط استانی و شهرستانی، همکاری کامل با ایرلاین‌ها برای انجام و ارائه سرویس به پروازهای خاص (خروج اتباع خارجی)، و ارسال نتیجه اقدامات صورت گرفته در قالب گزارش هفتگی و همچنین اعلام موارد اورژانسی به صورت گزارش آنی به مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایمنا، پیش از این نیز ششم بهمن ماه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخشنامه یی به مدیران و مدیران کل فرودگاه‌های بین المللی و مرز هوایی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا با همکاری ادارات کل بهداشت و درمان استان‌ها شده بود.

کد خبر 412257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.