۹۵ نفر مبتلا؛ ۱۵ قربانی/ همه مبتلایان کرونا با قم ارتباط داشتند

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: افراد قطعی مبتلا به کرونا در کشور ۹۵ نفر است که تاکنون از این تعداد ۱۵ نفر جان باخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهان پور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: از ظهر روز گذشته تاکنون ۳۴ نفر به تعداد مبتلایان قطعی اضافه شده است که در مجموع تاکنون ۹۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی افزود: از این ۳۴ نفر ۱۶ نفر قم، ۹ نفر در تهران، یک نفر فارس، دو نفر مازندران، دو نفر گیلان، یک نفر نیشابور، دو نفر البرز، یک نفر در قشم بوده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه از تعداد ۹۵ نفر مبتلا به این بیماری تاکنون ۱۵ نفر جان باخته‌اند، تصریح کرد: همه افراد مبتلا و فوتی به گونه‌ای با قم و شهروندان قمی ارتباط داشته‌اند.

وی در خصوص چرایی تعطیل نشدن مدارس در برخی از استان‌ها اظهار کرد: دلیل این امر این است که خانواده‌ها با تعطیلی مدارس به استان‌های جنوبی و شمالی سفر می‌کنند و این امر منجر به شیوع کرونا می‌شود.

جهانپور تاکید کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که امن‌ترین مکان در شرایط فعلی ماندن در شهر و خانه خود است و باید از هر گونه سفر غیر ضروری خودداری شود.

وی در خصوص کمبود ماسک اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت تأمین ماسک برای افراد نیازمند آن مانند بیماران، اطرافیان آنها و کادر درمانی است و توصیه می‌شود شهروندان از استفاده غیر ضروری ماسک خودداری کنند.

کد خبر 412252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.