تقویت و شارژ انبارهای امدادی پنج استان در معرض حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در پنج استان ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در آماده باش هستند و انبارهای امدادی این استان‌ها شارژ و تقویت شده و نمایندگانی از سازمان امداد و نجات به استان‌های در معرض سیل اعزام شده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر در پنج استان ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، اظهار کرد: بر این اساس تماس تلفنی رئیس سازمان امداد و نجات با مدیران عامل استان‌ها انجام شده و نیازهای استان‌ها احصا و تأمین شده است.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و معاونین امداد استان‌های در معرض خطر، اقدامات لازم در صورت بروز سیل اعلام شد. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با مرکز پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پنج نفر از نمایندگان این سازمان به پنج استان در معرض حادثه استان ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خبر داد و تاکید کرد: تقویت و شارژ انبارهای امدادی استان‌ها از اقلام زیستی و امدادی، تهیه نقشه شرایط جوی مناطق در معرض آسیب، هماهنگی استقرار بالگرد در پنج استان در معرض خطر، پیش بینی پنج فروند بالگرد در استان‌های معین، تعیین استان‌های معین اول و دوم برای زمان حادثه، هماهنگی برای ارسال بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته به استان‌های در معرض خطر، تقویت ناوگان خودروهای امدادی کامیونت، وانت کمکدار و آمبولانس و همچنین هماهنگی با فدراسیون قایقرانی برای در اختیار قراردادن قایق‌ها و افراد متخصص از جمله اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در پنج استان کشور است.

کد خبر 412246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.