حاجی: مهمترین مشکل بودجه ۹۹ کاهش یارانه معیشتی بود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش وابستگی بودجه به درآمد صادرات نفت اجباری است؛ زیرا به دلیل محدودیت های صادرات نفت خام، قادر به اتخاذ تصمیم دیگری نیستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مشکلات کلیات بودجه ۹۹ اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات آن کاهش یارانه معیشتی بود که مبلغ پیشنهادی آن کمتر از دریافتی حال حاضر افراد است. مبلغ یارانه معیشتی در بودجه ۹۹ باید با توجه به هزینه‌های حال حاضر خانواده‌ها اصلاح شود و یا به مبلغ یارانه فعلی بازگردد.

وی افزود: یکی از مشکلات بودجه ۹۹ افزایش مالیات‌ها و همچنین افزایش کمی حقوق کارمندان بود که امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شد. در این جلسه تصمیم گرفتیم پیشنهادات نسبت به بودجه ۹۹ در کمیته‌ای مطرح شود و فردا نیز در جلسه کمیسیون تلفیق اصلاحات مورد نظر انجام شود و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش وابستگی بودجه ۹۹ به درآمد صادرات نفتی اجباری است؛ زیرا به دلیل محدودیت‌های صادرات نفت خام، قادر به اتخاذ تصمیم دیگری نیستیم.

وی ادامه داد: جایگزین صادرات نفت خام، صادرات فرآورده‌های نفتی است که در تبصره ۱۴ بودجه لحاظ شده اما دولت باید درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی را در تبصره یک و به عنوان درآمدهای عمومی تلقی کند تا بخشی از کسری بودجه حل شود.

کد خبر 412233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.