نصب دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی شهر قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی اعم از ایستگاه‌های اتوبوس، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مراکز عمومی و معابر شهر نصب شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی کلانترزاده با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در مدیریت شهری در خصوص استمرار و تقویت ارائه خدمات عمومی با توجه به شیوع کرونا ویروس در قم و کشور اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌های وزارت بهداشت، شهرداری قم هم در کنار مردم خود را ملزم به رعایت موارد و نکات بهداشتی دانسته و در همین راستا به طور مستمر امکانات و مبلمان عمومی شهر ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت کامل مدیریت شهری با دانشگاه علوم پزشکی و با تاکید بر اینکه تغییر در روند ارائه خدمات یا هر محدودیتی در شهر با نظر مسئولان استان و برای حفظ سلامت مردم انجام خواهد شد، تصریح کرد: به همین منظور ظرفیت‌ها و امکانات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی شهر برای اکران پیام‌های بهداشت فردی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به نصب دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی اعم از ایستگاه‌های اتوبوس، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مراکز عمومی و معابر شهر خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به پاکبان‌ها و کارگران فضای سبز شهرداری نیز ارائه شده تا ضمن رعایت نکات بهداشت فردی با استفاده از ماسک و دستکش، در صورت مشاهده هرگونه نشانه‌ای از بیماری در شهروندان موارد را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه ناوگان ویژه انتقال پسماندهای عفونی بیمارستان‌های کامکار و فرقانی فعال شده که مستقیماً پسماند عفونی را به سایت البرز منتقل می‌کنند، افزود: یکی از نکات مهمی که در سازمان آرامستان‌های شهرداری تدبیر شده، تفکیک فرآیند انتقال، تشییع، شست‌وشو و خاکسپاری متوفیان کرونا ویروس با نظارت بر رعایت نکات و دستورالعمل‌های ابلاغی است که نیرو و خودروی ویژه این کار اختصاص یافته است.

کلانترزاده با بیان اینکه مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری نیز در این ایام فعال بوده تا در صورت نیاز امکانات و ظرفیت‌های بسیج شده شهرداری را برای خدمت‌رسانی عمومی به کار گیرد، گفت: تیم مدیریت شهری در کنار شهروندان قمی ضمن رعایت نکات بهداشتی، همواره در حالت آماده‌باش است تا خللی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

کد خبر 412224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.