ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در کشور وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری واحدهای صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز به منظور کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از اطلاع‌رسانی شبکه تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی اظهار کرد: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان تمام ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن سالیانه امکان تولید مایع دستشویی و ۵۵ هزار تن ظرفیت تولید صابون دستشویی در سطح کشور داریم.

وزیر صمت تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا همه این واحدها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت‌های تولید خود را افزایش دهند.

رحمانی افزود: در تولید ماسک بهداشتی، واحدهای عمده تولیدکننده که بیش از ۱۳ واحد هستند برخی هم اکنون به طور شبانه روزی فعال هستند و بقیه نیز با تأمین مواد اولیه مورد نیاز به صورت ۲۴ ساعته به تولید مشغول می‌شوند.

وی گفت: این واحدها، روزانه ظرفیت تولید بیش از دو میلیون ماسک را دارند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: واحدهای تولید کننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت داشتن مشکلی در روند تولید اعم از مواد اولیه و یا در بخش تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید در اولویت هستند و در هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی در خصوص تأمین منابع در سریع‌ترین زمان ممکن موانع تولیدشان رفع می‌شود.

کد خبر 412218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.