تعیین تکلیف استخرها و آرایشگاه های شهر در مقابله با کرونا

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: آرایشگاه‌ها با رعایت نکات بهداشتی و گندزدایی تجهیزات و وسایل برای جلوگیری از آلوده شدن محیط و در پی آن افراد، می‌توانند به کار خود ادامه دهند و رعایت نکات بهداشتی جزء بایدها بوده و اکنون باید با دقت بیشتری انجام شود.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه را تعطیل نکردیم، اظهار کرد: تمام دستورالعمل‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت فردی برای مشتریان به ویژه در آرایشگاه‌های زنانه و ضدعفونی و گندزدایی مدام تمام وسایل موجود در آرایشگاه‌ها را به آن‌ها داده‌ایم.

وی اضافه کرد: آرایشگر که در ارتباط بیشتری با مشتریان است و آگاهی از سلامت آن‌ها ندارد، باید بیشتر از سایرین نکات بهداشتی را رعایت کند تا دچار بیماری کرونا ویروس جدید نشود، رعایت نکات بهداشتی جز بایدها بوده و اکنون باید با دقت بیشتری انجام شود.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با تاکید بر اینکه افراد باید به محض ورود به آرایشگاه ضدعفونی شوند، تصریح کرد: تجمع افراد در یک محیط سربسته احتمال ابتلاء به کرونا ویروس جدید را بیشتر می‌کند و آرایشگاه‌ها باید از تهویه هوای مناسب برخوردار باشند و تمام سطوح و ابزارها را مدام گندزدایی کنند.

وی با بیان اینکه راهکار آماده کردن ماده گندزدا و گندزدایی وسایل، تجهیزات و سطوح را برای آرایشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم تا به درستی این کار انجام شود، خاطرنشان کرد: استفاده از مواد گندزدایی، الکل برای ضدعفونی دست‌ها، دست ندادن، رعایت بهداشت فردی و استفاده از تجهیزات آرایشگاهی یک‌بار مصرف از جمله مواردی است که باید رعایت شود تا احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ در آرایشگاه‌ها کنترل شود.

میرجهانیان با توضیح اینکه استخرها را نیز تعطیل نکرده‌ایم و دستورالعمل رعایت موارد لازم و بهداشتی را برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم، افزود: به آرایشگاه‌ها، استخرها و تمام جاهایی که نظارت بر آن‌ها مربوط به بهداشت محیط استان اصفهان است را بازرسی می‌کنیم تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.

کد خبر 412213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبینا رضائی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    اگر آرایشگران نقاب و ماسک بزنند و قبل و بعد از هر مشتری وسایل و دسته صندلی و دست خود را ضدعفونی کنند قطعا نگرانی ها بی مورد میشود ،معمولا آرایشگرها روحیه وسواس گونانه دارند نسبت به شغل خود و قطعا نکات بهداشتی را بیشتر از مشاغل دیگر رعایت میکنند.