اجرای پروژه تعمیر و تقویت سازه پل معلق کابلی ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: پروژه تعمیر و تقویت سازه پل معلق ناژوان با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازه پل معلق ناژوان که ساخته ۱۵ سال پیش بود در این مدت بر اثر لرزش‌های شدید، مقاومت خود را از دست داده بود.

وی با اشاره به عابر پیاده بودن این پل، تصریح کرد: پروژه تعمیر و تقویت سازه پل معلق ناژوان از دی ماه امسال آغاز شده و تا پایان اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: این پل یکی از چهار پل موجود بر رودخانه زاینده‌رود در محدوده ناژوان بوده و طول آن به ۶۰ متر و عرض آن به سه متر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تعویض تمامی اتصالات پل به دلیل فرسودگی و زنگ زدگی، افزودن کابل‌های گالوانیزه جهت افزایش استحکام سازه، اضافه کردن المان‌های سازه‌ای و ورق‌های تقویتی، زنگ‌زدایی از سازه‌های زیرین و زدن ضد زنگ از نمونه فعالیت‌های این پروژه عمرانی است.

هاشمیان با بیان اینکه سعی شده با هدف افزایش طول عمر سازه و استحکام پل برای تمامی اتصالات سازه از پیچ‌های با مقاومت بالا استفاده شود، گفت: شهروندان منطقه ناژوان و بسیاری از گردشگران که امنیت نداشتن پل را احساس کرده بودند درخواست تسریع در اجرای این پروژه را داشتند که به همت کارشناسان عمران این منطقه در حال اجرا است.

کد خبر 412206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.