ابلاغ برنامه‌های شهرداری میبد برای مقابله با شیوع کرونا

شهردار میبد گفت: تدابیر و برنامه‌های اندیشیده شده مورد نیاز جهت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مسوولان واحدهای مربوطه در حوزه شهرداری ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا نقوی اظهار کرد: با توجه به لزوم آمادگی برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و آمادگی فضاهای عمومی شهر در این زمینه، لازم است شهرداری در وضعیت جدیدی که ممکن است سلامت شهروندان را تهدید کند، با آمادگی دقیق و جدی اقدام کند.

وی اضافه کرد: همه ما باید در این شرایط آماده باشیم تا بتوانیم با افزایش بهداشت فضاهای عمومی پیشگیری لازم را در این زمینه با افزایش ایمنی شهروندان انجام دهیم.

شهردار میبد با اشاره به برنامه‌های شهرداری میبد در این ارتباط گفت: معاونت خدمات شهری و اداره سیما، منظر و فضای سبز ملزم شده اند تا اقدامات لازم برای ضد عفونی کردن فضاهای ویژه بهداشتی از جمله سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و افزایش نظافت در آن، دقت در شارژ مرتب مواد شوینده و … به عمل آورند.

نقوی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی اجتماعی نیز باید در جهت فرهنگ‌سازی صحیح در این ایام از جمله رعایت نظافت شخصی، رعایت اصول بهداشتی در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی (مانند استفاده از ماسک)، اطلاع رسانی صحیح و پرهیز از غلبه‌ی جو هراس بر جامعه و دیگر موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ارزش سلامتی تمام شهروندان و از جمله پاکبانان، نیروهای جمع‌آوری و حمل پسماند، پارک‌بانان، آتش‌نشانان و سایر نیروهای شهرداری، رانندگان حمل و نقل، ارائه آموزش‌های لازم و دستورالعمل‌های جدید برای صیانت از آنها و رعایت بهداشت کار در دستور کار قرار گرفته‌است.

شهردار میبد یادآور شد: اداره منابع انسانی، حوزه فرهنگی اجتماعی و روابط عمومی شهرداری نیز باید دستورالعمل‌های جدید بهداشت کاری در سطح شهرداری و سازمان‌ها و کلیه‌ی فضاهای کاری را برای صیانت از کارکنان شهرداری و ارباب رجوع بر اساس استانداردهای اعلامی از سوی شبکه بهداشت شهرستان ابلاغ نمایند.

نقوی ادامه داد: اطلاعیه‌ها و طرح‌های گرافیکی در سطح فضاهای اداری، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده دست در سطح اداره، استفاده نکردن از اثر انگشت در ثبت ساعت و استفاده از سیستم چهره نگاری، وجود پد الکلی در مواقع ضرورت ثبت انگشت اشاره کرد که لازم است در دستور کار قرار گرفته است.

وی ارسال پیامک کوتاه و پیام‌های اطلاع رسانی و بهداشتی در رسانه‌های شهرداری و شهری را عنوان کرد و گفت: این کار در دستور روابط عمومی شهرداری قرار گرفته تا با هماهنگی حوزه فرهنگی اجتماعی نسبت به آن اقدام کند.

کد خبر 412171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.