امنیت فرآورده‌های دامی را تضمین می‌کنیم

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: در حوزه فرآورده‌های دامی، امنیت مواد غذایی مانند، مرغ، گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و… توسط اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تضمین می‌شود.

شهرام موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کرونا ویروس‌ها، طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: تاکنون حتی یک مورد، ابتلاء حیوانات معمول در کشور مانند سگ، گربه، گوسفند، مرغ، میگو، ماهی و حیواناتی از این قبیل به کرونا گزارش نشده است. حتی سازمان بهداشت جهانی نیز گزارشی درباره ابتلاء چنین حیواناتی در سایر نقاط دنیا ارائه نکرده است.

وی افزود: همچنین در حوزه فرآورده‌های دامی امنیت مواد غذایی مانند، مرغ، گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و … توسط اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تضمین می‌شود.

امکان سرایت کرونا به حیوانات اهلی هنوز مشخص نیست

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کرونا ویروس جدید تاکنون تنها برای انسان خطرناک بوده و خطری برای حیوانات نداشته است. به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه خاص کرونا وجود ندارد و با آن مطابق سایر بیماری‌ها برخورد می‌شود. در حال حاضر حتی مشخص نیست این بیماری می‌تواند حیوانات اهلی را درگیر کند یا خیر.

موحدی درباره اخبار مبنی بر درمان نداشتن بیماری کرونا گفت: هیچ درمانی برای بیماری‌های ویروسی مثل یک سرماخوردگی ساده وجود ندارد و این سیستم ایمنی بدن است که باعث بهبودی می‌شود. حال از آن‌جا که کرونا نیز یک ویروس است بدیهی است درمان دارویی مثل درمان آنتی بیوتیکی نداشته اما جای نگرانی نیز ندارد؛ کرونا به یک فوبیا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تمامی نکات و مسائل در حوزه دامپزشکی به صورت پیوسته رصد، پایش و نمونه‌گیری می‌شود. مزارع شتر مرغ، مرغداری، گاوداری‌ها و غیره نیز طبق معمول اما با حساسیت بیشتری ضد عفونی می‌شود.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان درباره اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا در اداره کل دامپزشکی استان و ادارات تابعه اظهار کرد: بر اساس توصیه دانشگاه علوم پزشکی، مواد ضد عفونی کننده در ابتدای درب ورودی ادارات مرتبط تهیه شده است. از دست دادن و روبوسی خودداری و در صورتی که هریک از کارمندان علائمی از بیماری نشان دهند برای استراحت بیشتر به خانه فرستاده می‌شوند.

موحدی خاطرنشان کرد: مردم باید اخبار صحیح را از منابع صحیح و موثق دریافت کنند؛ قدرت کشندگی کرونا به اندازه آنفلوانزا نبوده و بیش از حد بزرگ شده است.

کد خبر 412166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.