دمای هوا چه تاثیری بر شیوع ویروس کرونا دارد؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهد زمانی که هوا سرد و خشک است، قطرات تنفسی بهتر و بیشتر از زمانی که هوا گرم و مرطوب است، پخش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تقریباً دو سوم افراد مبتلا به ویروس کرونای جدید در جهان شناسایی نشده‌اند. تیم تحقیقاتی کالج لندن به این نتیجه رسیده است که شیوع ویروس کرونا به طور قابل توجهی بیشتر از موارد تأیید شده است، زیرا علائم جدی و شبیه به ذات الریه تنها در بخشی کوچکی از مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده شده است.

استفاده از ماسک چه تاثیری در کاهش خطر ابتلا به کرونا دارد؟

ماسک‌ها می‌توانند تا حدی مانع انتقال قطراتی شود که پس از عطسه و سرفه در هوا پخش می‌شود. بنابراین استفاده از ماسک‌های بهداشتی بی‌فایده نیست. همچنین فردی که ماسک زده است نمی‌تواند بینی و دهان خود را با دستان کثیف خود لمس کند، به همین دلیل امکان ابتلای این فرد به ویروس کرونا به دنبال تماس دست‌هایش با سطح اشیا کاهش پیدا می‌کند. البته ماسک‌ها سد کاملی در برابر عوامل بیماری‌زا نیست، زیرا ممکن است ذرات ریز بیماری‌زا روی لبه‌های ماسک قرار بگیرد. به نظر می‌رسد ماسک‌های N۹۵ بهتر از بقیه ماسک‌ها عمل می‌کند و از افراد در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند.

بهترین روش‌های پیشگیری از کرونا

به گفته محققان اولین و مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از بیماری کرونا، شستن مرتب دست‌ها است. دستان خود را چندین بار در روز به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. آگر آب و صابون در دسترس ندارید، از ضد عفونی کننده الکلی دست استفاده کنید. اگر از دستشویی‌های عمومی برای شستن دست‌ها استفاده می‌کنید، هنگام خروج از آن‌ها دستگیره در را با یک دستمال کاغذی ببندید. در مکان‌های عمومی به وسایل و سطوح عمومی مانند اتوبوس و مترو دست نزنید. اشیایی که در طول روز استفاده می‌کنید مانند گوشی موبایل، صفحه کلید و سوئیچ ماشین را ضدعفونی کنید. از تماس‌های محافظت نشده با حیوانات بپرهیزید. مواد غذایی مانند گوشت و تخم مرغ را به طور کامل بپزید. از ارتباط نزدیک با افرادی که علائمی شبیه آنفلوآنزا یا سرماخوردگی دارند، پرهیز کنید. چشم‌ها، بینی و دهان خود را با دستان کثیف لمس نکنید. موقع عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و دستمال را دور بندازید.

دمای هوا چه تاثیری بر شیوع ویروس کرونا دارد؟

بسیاری از ویروس‌ها، فصل مشخصی دارند، برای مثال مانند ویروس‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی در فصل زمستان به اوج خود می‌رسد و با افزایش دما و شروع فصل گرما کاهش می‌یابد. به گفته کارشناسان، ممکن است دلیل شیوع بیش از حد ویروس‌های کرونا در فصل‌های سرد به این دلیل باشد که افراد در فصول سرد سال بیشتر در مناطق سربسته و بدون منافذ هوا در کنار هم قرار می‌گیرند؛ بدین ترتیب میزان شیوع و انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر افزایش پیدا می‌کند. به گفته محققان زمانی که هوا سرد و خشک است، قطرات تنفسی بهتر و بیشتر از زمانی که هوا گرم و مرطوب است، پخش می‌شود. اگر الگوی فصلی ویروس‌های کرونا یکسان باشد، همانند اپیدمی مرس (MERS) می‌توان آن را در بهار و تابستان مهار کرد.

تولید واکسن کرونا در کشورهای جهان

محققان بسیاری در سراسر دنیا در حال انجام آزمایش‌های مختلف در زمینه ساخت واکسن ویروس کرونا هستند. به گزارش دیلی میل، گروهی از دانشمندان آمریکایی ادعا کرده‌اند که مراحل تولید واکسن کرونا کامل شده و آماده تست روی حیوانات آزمایشگاهی است. گروهی از پژوهشگران بریتانیایی نیز روی یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا آزمایش کرده‌اند. از آنجایی که هنوز تولید واکسن کرونا به تأیید کامل مقامات جهانی نرسیده است، به نظر می‌رسد پس از تأیید مدت دو سال طول بکشد تا به بازار جهانی عرضه شود.

اخبار مرتبط:

کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا چه تفاوتی با هم دارند؟

کد خبر 412151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.