رکورد پله افسانه ای در تیررس مسی

دور از ذهن نیست که فوق ستاره آرژانتینی بارسا رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه را پیش از شروع فصل جدید بشکند و از پله افسانه ای پیشی بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از as، پله قطعاً می داند که این روزها لئو مسی در حال نزدیک شدن به یکی از افسانه ای ترین رکورد های اوست. این اسطوره برزیلی در ۶۵۶ دیدار موفق به زدن ۶۴۳ گل در طول ۱۹ سال حضورش در سانتوس شد. رکوردی که پس از پیوستن او به تیم شهر نیویورک در سال ۱۹۷۴، دیگر تغییری نکرد و این روزها در تیررس مسی آرژانتینی است.

مسی که چهار گل در بازی برابر ایبار به ثمر رساند، حالا تنها ۱۷ گل با رکورد ۴۶ ساله پله فاصله دارد. پله ۳۳ ساله بود که سانتوس را ترک کرد، و حالا مسی یک سال زودتر از او یعنی در سن ۳۲ سالگی به دنبال شکستن رکورد مهمی است. براساس آمار، رکورد به ثبت رسیده توسط مسی ۰.۸۷ گل در هر مسابقه است. او تاکنون ۴۳۶ گل در لالیگا، ۱۱۴ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۵۳ گل در کوپا دل ری، ۱۴ گل در جام حذفی اسپانیا، ۵ گل در جام باشگاه های جهان و ۳ گل در سوپرکاپ اروپا به ثمر رسانده است.

در بازی برابر ایبار، لئو موفق شد برای ششمین بار در یک مسابقه ۴ گل برای بارسا به ثمر برساند. جالب این است که قبل از این نیز مسی یک بار دیگر این کار را برابر ایبار انجام داده بود. او ۴۱ هت تریک به عنوان بازیکن بارسلونا به ثبت رسانده و حتی در یک دیدار لیگ قهرمانان موفق شد پنج گل بزند (بارسلونا ۷-۱ بایر لورکوزن در سال ۲۰۱۱/۱۲).

با توجه به مسابقات باقیمانده تا پایان فصل، مسی حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۰ بازی دیگر در این فصل برای بارسا انجام خواهد داد (وابسته به اینکه بارسلونا تا چه مرحله ای از لیگ قهرمانان صعود کند). با توجه به تعداد دیدار های باقیمانده در این فصل، دور از ذهن نیست که فوق ستاره آرژانتینی بارسا رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه را پیش از شروع فصل جدید بشکند. اما نکته واضح این است که شکسته شدن این رکورد توسط مسی، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!

کد خبر 412136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.