مرگ دو بیمار مشکوک به کرونا در تالش

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از مرگ دو بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

حسین نعمتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک خانم ۶۵ ساله به دلیل داشتن بیماری‌های خاص همچون فشارخون، دیابت، بیماری تنفسی به مدت هشت روز در بیمارستان شهید نورانی تالش بستری بود، که متأسفانه امروز فوت کرد و مشکوک به کرونا بود، که تست اولیه از او به تهران ارسال شد و منتظر جواب هستیم.

وی ادامه داد: بیماری دیگر از پرسنل آتش نشانی تالش، ۱۰ روز قبل به دلیل بیماری آسم و سرماخوردی در بیمارستان شهید نورانی تالش بستری شده بود، که با رضایت شخصی به صورت نیمه درمان از این بیمارستان خارج و به بیمارستان مسیح دانشوری تهران مراجعه و در آنجا بستری شده بود، که صبح امروز توسط معاونت شهرداری تالش به ما گزارش شد که به علت ابتلا به بیماری کرونا در تهران فوت کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: هنوز جنازه بیمار فوت شده به شهرستان تالش ارسال نشده، در صورت ارسال جنازه با رعایت اصول بهداشتی او را دفن می‌کنیم و به اطرافیان او آموزش‌های لازم را خواهیم داد.

وی وجود شایعاتی مبنی بر انتخاب بیمارستان شهید نورانی تالش به عنوان محل قرنطینه سایر نقاط کشور را به شدت تکذیب کرد و گفت: در تمامی شهرستان‌هایی که دارای یک بیمارستان هستند، بخشی به عنوان ایزوله بیماران آنفولانزایی و کرونایی اختصاص یافته که در آن بستری شوند و هرگز بیمار مشکوک به کرونا خارج از این شهرستان، به بیمارستان شهید نورانی تالش آورده نشده است.

نعمتی افزود: طی چند روز گذشته تعداد ۲۹ نفر مبتلا به بیماری‌های مختلف در بیمارستان تالش بستری بودند، که بیست نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و فقط یک نفر به علت داشتن بیماری‌های خاص فوت کرد، که مشکوک به کرونا بود و تست اولیه از او گرفته شده و منتظر نتیجه آن هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش، سپس با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری کرونا زیاد است، ولی خوشبختانه میزان کشتار آن از آنفولانزا کمتر است، افزود: میزان ابتلاء و کشتار افراد سالم به بیماری کرونا دو درصد و افراد دارای زمینه بیماری‌های همچون سرطان، قلبی، فشارخون، دیابت و …سه الی چهار درصد است.

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا تشویش و نگرانی زیاد گاهی انسان را به بیماری‌های دیگری مبتلا می‌کند که خطرناک‌تر از کرونا است.

نعمتی تاکید کرد: بهترین راه برای پیشگیری ازاین بیماری، رعایت بهداشت فردی واجتماعی از جمله شستن مرتب دست‌ها با صابون مایع و دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، پرهیز از حضور در اماکن پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص مانند سرماخوردگی و تب و لرز و … و کادر مراکز درمانی باید از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 412123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.