مسئولان خاطی شیوع ویروس کرونا باید محاکمه شوند

ترخیص بیمار کرونایی از بیمارستان فیروزگر، ابتلای یک ساوه ای به ویروس کرونا، تخلیه خوابگاه دانشجویی شهید بهشتی تا فردا ظهر، یک مورد مبتلا به کرونا در شهریار و پلمب ۱۸ داروخانه در کشور به دلیل گران فروشی ماسک عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری دوشنبه- پنجم اسفندماه_ می‌خوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از فوت یک بیمار هفتاد ساله مبتلا به کرونا در این شهر خبر داد.

محسن عظیمی نژاد در این بیانیه اعلام کرد: از ۲۰ بیمار دارای علائم بیماری دستگاه تنفسی فوقانی که طی هفته گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری شده بودند نمونه گیری شد و ۱۰ نفر از آنان با بهبود وضعیت و به دست آوردن سلامتی از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: یک نفر از این بیماران که دارای سن بیش از هفتاد سال بود شب گذشته فوت کرد که آزمایشات اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای وی به کرونا را نشان می‌دهد.

وی گفت: به منظور نهایی نمودن تشخیص بیماری، مراتب از طریق انستیتوپاستور، آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری است که نتایج آن به زودی از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

عظیمی نژاد افزود: سایر بیماران بستری در بیمارستان تحت نظر بوده و علائم بالینی آنها روند بهبودشان را نشان داده و منتظر نتایج اولیه آزمایشات آنها هستیم که در صورت منفی شدن از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

وی ادامه داد: شهروندان به پیام‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت توجه نمایند و با رعایت مسائل بهداشت فردی به جلوگیری از انتشار ویروس کمک نمایند.

فرماندار نیشابور گفت: اخبار مربوط به ورود کاروانی از قم به نیشابور صحت ندارد و اگر کسی اخباری در این زمینه دارد اطلاع دهد تا رسیدگی شود.

علیرضا قامتی افزود: تنها مرجع رسمی اخبار مربوط به مبتلایان به کرونا، وزارت بهداشت است و شهروندان اخبار را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

ترخیص بیمار کرونایی از بیمارستان فیروزگر

بیمار ۳۹ ساله‌ای که مبتلا به کرونا ویروس بود، پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

بیمار ۳۹ ساله مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان فیروزگر تهران، پس از ۳ روز تلاش کادر درمان، از بیمارستان مرخص شد.

این در حالی است که یکی از بیماران مبتلا به همین ویروس در بیمارستان مسیح دانشوری نیز، از بخش آی سی یو به بخش ایزوله منتقل شده است.

ابتلای یک ساوه ای به ویروس کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از یک مورد ابتلاء به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

عباس نیک‌روش ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به آزمایشات انجام شده در حال حاضر یک مورد بیمار شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان ساوه تأیید شده است.

وی بیان کرد: این بیمار در شرایط ویژه و ایزوله بستری بوده و اقدامات و مراقبت‌های پزشکی در مورد این بیمار در حال انجام است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: تنها مرجع صحیح اطلاعات در این خصوص دانشکده علوم پزشکی بوده لذا مردم به شایعات در مورد تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

نیک‌روش از شهروندان خواستار شد تا رعایت اصول خودمراقبتی را مدنظر قرار داده و حتی‌الامکان از منازل خارج نشوند.

مسئولان خاطی شیوع ویروس کرونا باید محاکمه شوند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کارگران چینی در قم را دیدیم اما اقدامی صورت نگرفت و به گونه‌ای این ملاحظات ادامه پیدا کرد که به یکباره الان نام ایران در زمره سه کشور آلوده قرار گرفته است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه اخیراً شاهد هستیم به یکباره آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مربوط به تلفات انسانی این ویروس در کشور بالا رفته است به طوری که نام ایران در زمره کشورهای پرخطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نقدهای جدی وجود دارد که چرا پنهان‌کاری صورت گرفته و مسئولان کشور باید تکلیف خودشان را با مردم در قبال ضرورت داشتن شفافیت و صداقت روشن کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت اطلاع‌رسانی و صداقت از اصول اساسی حکمرانی خوب در دنیای امروز است و در همه نظام‌های سیاسی دینی و غیر دینی این اصل پذیرفته شده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: کشور چین کشوری است که در شرایط کنونی تحریم به عنوان کشوری به حساب می‌آید که شاید برخی محافل سیاسی می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که در کنار ایران هستند. در کنار ما بودن چینی‌ها هم در دنیای امروز کاملاً مشخص است و به این موضوع نیز نقد جدی وارد است.

وی ادامه داد: در گذشته با یک هیأت بلند پایه سیاسی وارد چین شدیم در همان ایام بیماری‌هایی از نوع کرونا در دنیا شایع شده بود و دیدم در آنجا حتی چینی‌ها پروتکل‌های دیپلماتیک را رعایت نمی‌کردند و در فرودگاه به گونه‌ای با هیأت ایرانی برخورد کردند که شأن هیأت به این دلیل که جان ملت چین برایشان بسیار اهمیت دارد، نادیده گرفته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درست در ایامی که به دلیل کرونا در دنیا نسبت به اتباع چین قرنطینه صورت گرفته بود در ایران تصمیماتی اتخاذ شد که این تصمیمات قابل دفاع نبود مانند وادار کردن هواپیمای ایرانی برای انتقال مسافران چینی! که با جان ملت سر و کار داشت.

وی افزود: کارگران چینی در قم را دیدیم اما اقدامی صورت نگرفت و به گونه‌ای این ملاحظات ادامه پیدا کرد که به یکباره الان نام ایران در زمره سه کشور آلوده قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن دسته از افرادی که مسئول این سهل‌انگاری هستند باید محاکمه شده و پاسخگو باشند.

تخلیه خوابگاه دانشجویی شهید بهشتی تا فردا ظهر

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از تعطیلی این دانشگاه تا پایان هفته به دلیل ویروس کرونا خبر داد.

صمد حاج‌جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه، گفت: با توجه به شرایط فضای عمومی کشور مبنی بر وجود ویروس کرونا این دانشگاه تا پایان هفته تعطیل بوده و آن دسته از دانشجویانی که از خوابگاه دانشجویی استفاده می‌کنند باید تا پایان ساعت اداری امروز نسبت به تخلیه محل اسکان خود اقدام کنند، البته در این رابطه باید بگویم دانشجویانی که نتوانند بلیط عزیمت به محل سکونت خود را تأمین کنند، می‌توانند نهایتاً تا فردا ظهر سه‌شنبه ۶ اسفند در خوابگاه بمانند و باید خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

یک مورد مبتلا به کرونا در شهریار

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار با اشاره به اینکه یک مورد مبتلا به ویروس کرونا روز گذشته در شهریار مشاهده شد، گفت: قلیان سراها به عنوان یکی از محلات انتقال ویروس کرونا باید تعطیل شوند.

محمد هادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذا با موضوع مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری شهریار اظهار داشت: تا روز گذشته هیچ موردی برای ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان نداشتیم.

وی افزود: یک مورد در اندیشه شناسایی شد که از گیلان به اندیشه آمده بود و نتیجه آزمایش او مثبت بود.

مدیر شبکه بهداشت شهریار بیان داشت: این بیمار در مرحله اول به بیمارستان تأمین اجتماعی انتقال یافت و اکنون در شهرستان هیچ مورد مثبت شده‌ای دیگری روبرو نیستیم.

ناصح گفت: قلیان سراها یکی از محلات انتقال ویروس کرونا هستند که باید تعطیل شوند و مردم از مراجعه به این مراکز به شدت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: همچنین برپایی نمایشگاه بهاره شهرستان باید بررسی شود و در مورد اجرایی آن تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

پلمب ۱۸ داروخانه در کشور به دلیل گران فروشی ماسک

پلمب ۱۸ داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک در کشور از سوی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در برخورد با گرانفروشان و محتکران ماسک و محلول ضد عفوفنی کننده، گفت: گشت‌های مشترک ویژه کنترل و برخورد با احتکار و گرانفروشی ماسک و مایع ضد عفونی کننده در سراسر کور انجام می‌شود و تاکنون در استان‌های آذربایجان شرقی ۷ داروخانه، البرز ۳ داروخانه، کهگیلویه و بویراحمد ۳ داروخانه، اردبیل ۲ داروخانه و کرمانشاه، قزوین، زنجان هر کدام یک داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک، امتناع از عرضه و عدم حضور مسئول فنی پلمب شده است.

وی افزود: همچنین در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان و گیلان انبارهای ماسک و محلول ضد عفونی کننده کشف و پلمب شده شده است.

رایگانی تصریح کرد: اولویت ما این است که ماسک‌ها بلافاصله توزیع و برای متخلفان تشکیل پرونده شود و طبق هماهنگی با قوه قضائیه امیدواریم محتکران و گرانفروشان ماسک که به هموطنان ظلم می‌کنند به عنوان اخلالگران در نظام سلامت کشور مجازات شوند.

کد خبر 412114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    باید با افراد خاطی برخورد شود. بهتره آن کسی که مانع قرنطنیه ی قم شده را از کار بیکار کنید تا با جان مردم بازی نکند.