درآمدزایی شهرداری‌ها زیربنای توسعه و عمران شهری

مدیر کل امور شهری و شوراهای خراسان رضوی گفت: درآمدزایی شهرداری‌ها زیربنای توسعه و عمران شهری است و باید مورد توجه خاص شهرداران قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، حمزه ذاکر اظهار کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در کنار دیدگاه اقتصادی و با نگاه درآمدزایی و جذب سرمایه‌گذار با اولویت سرمایه‌گذاران بومی از تمام ظرفیت‌ها به عنوان بستری برای توسعه و عمران مناطق خود بهره بگیرند.

وی ادامه داد: شهرهای مناطق جنوبی استان خراسان رضوی به خصوص شهرستان گناباد از غنای فرهنگی و تاریخی برخوردارند و این مسائل موجب افزایش تعامل و همکاری شهروندان در انجام طرح‌های عمران شهری می‌شود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای خراسان رضوی گفت: در حالی که در بعضی مناطق استان با مشکلاتی در روند وضع و اجرای قوانین در شهرها مواجه هستیم، اما با تعامل شهروندان این مشکلات در مناطق جنوبی استان بسیار اندک است.

ذاکر با بیان اینکه نمی‌توان شهرها را بدون دانش مدیریت شهری اداره کرد افزود: شهرداران باید با چارچوب و قوانین این مدیریت آشنایی و اشراف کافی داشته باشند و آنها را مطالعه کنند زیرا شهرداران در خیلی از مواقع به دلیل ناآشنایی با مقررات حقوقی و قوانین و اطلاعات مدیریت شهری اقداماتی بر خلاف ضوابط و مقررات انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شهرداران در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود اطلاعات از ظرفیت‌های حقوقی در فرآیند مدیریت شهری بهره نمی‌گیرند در حالی که با آگاهی کامل می‌توان به عنوان یک ابزار قدرت از آنها بهره گرفت و این اداره کل از طریق افزایش ارتباط و برگزاری جلسات مستمر با شهرداران برای ارتقای آشنایی آنان با قوانین و مقررات در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای خراسان رضوی با تاکید بر افزایش توجه شوراها به تصویب مصوباتی در جهت توسعه و عمران مناطق خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ مصوبه ارسالی از شوراهای اسلامی استان به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ارسال و مورد تأیید قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 412098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.