فعالیت ۳۵ تیم عملیاتی و ارسال ۲۵۰۰ چادر و ۴۲۰۰ پتو به منطقه قطور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر ادامه امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی، گفت: تا ساعت امروز دوشنبه پنجم اسفندماه دو هزار و ۵۰۴ دستگاه چادر و چهار هزار و ۲۳۰ تخته پتو برای متاثران از شعب چالدران، پلدشت، شوط، ماکو و مرکز استان بارگیری و به منطقه قطور ارسال شد.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره زمین لرزه آذربایجان غربی، اظهار کرد: ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه روز یکشنبه ۴ اسفندماه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ در مقیاس امواج درونی در ۶ کیلومتری زمین حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند. ۳۲ روستاها تا شعاع ۱۵ کیلومتری وجود دارد و ۱۵ هزار و ۷۹۰ نفر متأثر از وقوع زمین لرزه هستند. زمین لرزه دیگری در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه مجدداً همان منطقه را لرزند و بیش از ۹۷ مورد زمین لرزه بالای ۲.۵ ریشتر در این منطقه به ثبت رسیده است.

وی تاکید بر مناطق متاثردر استان آذربایجان غربی شهر خوی، بخش‌های قطور، فیرورق و شهرستان سلماس، گفت: در تعدادی از روستاها حدود ۸۰ باب منزل بر اثر وقوع زمین لرزه دچار ریزش آوار و تخریب شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص اعزام ۳۵ تیم عملیاتی به مناطق مختلف به استعداد ۱۷۷ نفر نیروی عملیاتی، تصریح کرد: براثر وقوع زمین لرزه ۱۰۹ نفر مصدوم شده و ۷۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳۳ نفر نیز که با آسیب‌های جزئی مواجه بودند، به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته وی، امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله از صبح روز گذشته آغاز شده است و بیشترین آسیب دیدگی در روستاهای گرناویک، مخین، زری، چالیان، قطور، گوتان آباد، حبش و … بوده است.

سلیمی درباره اقلام امدادی و زیستی ارسالی به مناطق متأثر از زلزله استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۴ دستگاه چادر، ۳۴۰ تخته موکت، چهار هزار و ۲۳۰ تخته پتو، ۱۱۸ شعله والوور، یک هزار و ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۶۰ کیلوگرم پودر لباسشویی، عدس، قند و شکر از هرکدام ۶۰ بسته از شعب چالدران، پلدشت، شوط، ماکو و مرکز استان بارگیری و به منطقه قطور ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات انجام شده از سوی این جمعیت در زلزله آذربایجان غربی، افزود: ارتباط مستمر با مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی، مرکز مدیریت راه‌های کشور و مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت، آغاز برنامه پاسخگویی اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق آسیب دیده) برنامه توزیع اقلام امدادی) در روستاهای ترس آباد، حبش علیا، حبش سفلی، راویان و چالیان از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر از زمان وقوع زمین لره بوده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴۲ دستگاه چادر، ۲۲۴ تخته پتو در روستاهای میر عمر، کوتان آباد و گرناویک توزیع شده و امروز هم توزیع اقلام امدادی در روستاهای ترس آباد، حبش علیا، حبش سفلی، راویان و چالیان از دقایق ابتدایی صبح آغاز شده است.

کد خبر 412091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.