نمایش حس طبیعت در آثار هنرمندان

نمایش آثار گروهی "حس طبیعت" در گالری اکنون، میزبان علاقه مندان هنر است.

مهرنوش مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انسان همواره وام دار طبیعتی است که همیشه آموزگار او بوده است، از غارنگاره های دوران پارینه سنگی تا عصر مدرن امروز، نقش طبیعت در هنر پررنگ و موضوع آن برای هنرمند چالش برانگیز و جذاب بوده است و در تاریخ هنر، هنرمندان بسیاری طبیعت را از دریچه‌ی ادراک خود به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: این نمایشگاه آغازی است برای آفرینش و انعکاسی از برداشت آنچه هنرمند از طبیعت دارد.

این نمایشگاه گردان ادامه داد: بر آن شدیم تا هم مسیر با دغدغه‌های هنری خویش، با فراهم آوردن بستری پویا، عرصه را برای بُروز توانمندی‌های کمتر دیده شده مهیا کنیم و در تعامل با هنرمندان، گامی استوار در این زمینه برداریم.

مقدس تصریح کرد: یک گروه هنری شامل مهرنوش مقدس و مژده کریمی و سمیرا حاج هاشمی برگزاری این نمایشگاه را با یک فراخوان شروع کردیم که موضوع آن حس طبیعت بود و برداشت شخصی هر هنرمند از طبیعت درون و بیرون خودش را به تصویر کشیده است.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه با موضوعات دیگر در زمینه‌های نقاشی تصویرگری و طراحی تخصصی ادامه دار خواهد بود.

این نمایشگاه گردان ادامه داد: آثار با یکدیگر خیلی متفاوت‌اند و زاویه‌های دید متفاوت هر هنرمند انتخاب شده‌اند. این نمایشگاه با کلیشه ذهن مخاطبان بسیار تفاوت دارد و کاملاً زاویه شخصی یک هنرمند از حسی که از طبیعت می‌گیرد را به تصویر کشیده است.

مقدس خاطرنشان کرد: تکنیک آثار شامل ترکیب متریال، رنگ و روغن، اکرولیک روی بوم، کلاژ کاغذ و راپید است.

کد خبر 412089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.