۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای ۶۱ نفر به ویروس کرونا تا امروز، گفت: تاکنون سه نفر از ۶۱ نفر به طور مشخص روند رو بهبود داشتند و یک نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در گفت و گوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در کشور، اظهار کرد: ابتلای ۱۸ نفر به ویروس کویید ۱۹ تأیید قطعی شده است که از این شمار هشت نفر از قم، سه نفر تهران، دو نفر گیلان، دو نفر اصفهان، دو نفر مرکزی و یک نفر در همدان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۱۸ مورد جدید چهار تن نفر جان خود را از دست دادند، افزود: براین اساس با ۴۳ مورد روز گذشته جمعاً ۶۱ نفر تاکنون به کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر جان باختند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به آمار بهبودیافته گان، ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است تا ۸۰ درصد افراد علائم خفیف تا متوسط را داشته باشند ویا حتی مراجعه به مراکز درمانی نداشته یا منجر به بستری نشده باشند؛ قاعدتاً افرادی این ویروس را جذب و این مرحله را طی کرده‌اند و در هفته‌ها و روزهای اخیر بهبود یافته باشند.

وی افزود: اما بیمارانی که با علائم شدید تر بستری شدند از این ۶۱ نفر سه نفر به طور مشخص روند رو بهبود داشتند در حالی که حتی تا قبل از آن در آی سی یو و مراقبتهای ویزه بستری بودند؛ مطابق گزارش پزشکان یک نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده است.

جهانپور همچنین درباره تصمیم گیری تعطیلی مدارس گفت: مطابق ارزیابی ریسکی که در کمیته فنی و قرارگاه انجام شده است، توصیه‌ای مبنی بر تعطیلی در ناحیه وزارت بهداشت و قرارگاه مقابله با بیماری کرونا نداریم؛ حتی ممکن است نظراتی باشد که تعطیلی مدارس دستکم در شرایط فعلی کمکی به پیشگیری این موضوع نکند؛ تعطیلی دانشگاه‌ها در ۱۰ استان، سینماها، تئاترها، فعالیت‌های ورزشی، المپیادها و کنفرانس‌ها متفاوت است.

کد خبر 412087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.